رنگ بازی با مهره

پیشنهاد امروز واقعا منحصر به فرد است. رنگ آمیزی با مُهره یا تیله بدون آنکه ذره ای از محیط و دستان کودک شما رنگی شود و به این خاطر برای کودکان نوپا نیز مناسب است. پس اگر می خواهید بدون اندکی رنگی شدن ، فرزندتان یک کار هنری با رنگ انجام دهد و از آن لذت ببرد امروز با ما همراه شوید.

آنچه نیاز دارید:

کاغذ یا مقوا سفید

رنگ

مهره یا تیله

ظرف در دار بزرگ

شروع کنید:

اول نکته ایمنی را رعایت کنید: مهره و یا تیله به دلیل کوچک و کروی بودن بسیار خطرناک هستند ممکن است کودک آنها را به دهان ببرد پس مهره و یا تیله ها را قبل از شروع کار در دسترس نگذارید و بعد از پایان کار آنها را شسته و در جای مطمئنی دور از دسترس فرزندتان قرار دهید. ضمن آنکه نباید کودک را حین کار تنها بگذارید.

بر روی کاغذ یا مقوا طرح دلخواه فرزندتان را رسم کرده ، برش بزنید سپس در ظرف در داری که اندازه آن باشد قرار دهید. از دو یا سه رنگ مختلف به اندازه کمی بر روی مقوا بگذارید. مهره ها یا تیله ها را داخل ظرف گذاشته و در آنرا ببندید.

۱

 

 

ظرف را به کودکتان دهید تا آنرا به هر طرف که می خواهد تکان دهد. بالا، پایین ، چپ و راست. او صدای تکان خوردن مهره داخل ظرف را دوست دارد؟

۲

از او بپرسید حدس می زند داخل ظرف چه اتفاقی می افتد؟

۳

بعد از چند دقیقه ظرف را در دست بگیرید و بپرسید با باز کردن ظرف چه چیزی خواهد دید؟ در ظرف را باز کنید. کودک با دیدن آن چه حسی دارد؟ درست حدس زده بود؟

۴

او می داند که عامل رنگی شدن کاغذ، تکان مهره ها بوده است؟

۵

اگر فرزندتان به انجام دوباره کار علاقه مند است مقوای دیگری برش بزنید و دوباره مراحل را تکرار کنید می توانید از طرح دیگر و رنگهای متفاوتی استفاده کنید.

۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *