کاغذهای مرطوب

اگر فرزندتان بیشتر از یک سال دارد و از بازی با آب و فشار دادن اجسام در آن لذت می برد این فعالیت حسی را  همراه با او انجام دهید. این فعالیت کودک شما را طوری سرگرم می کند که هر چه کاغذ در خانه دارید را جمع کرده و آنها را در بازی حسی خود شریک می کند. او مفهوم مرطوب شدن کاغذ در آب و تغییر مواد را مشاهده می کند گرچه قادر به بیان آن نیست.

آنچه نیاز دارید:

ظرف بزرگ

کاغذ

آب

انبر(اختیاری)

شروع کنید:

یک زیرانداز یا نایلون بزرگ در آشپزخانه پهن کنید. ظرف بزرگی را تا نیمه از آب پر کنید. کاغذهای باطله که در خانه دارید را در اختیار کودک دهید اجازه دهید آنها را لمس کند، پاره کند و سپس در آب بریزد . کودک این نوع بازی با کاغذ و آب را دوست دارد و مدتی با آن سرگرم می شود. او را تنها نگذارید ، ممکن است کاغذ مرطوب یا خشک را به دهان ببرد و این بسیار خطرناک است.

p1

از او بخواهید تا کاغذ خیس شده را دوباره در دست بگیرد. او متوجه مرطوب شدن کاغذ می شود؟

p2

کاغذهای دیگری به کودک دهید کاغذهایی با رنگها و اندازه های مختلف . کاغذ مرطوبی را از آب بیرون آورید و روی سطح خشکی قرار دهید حالا از کودک بخواهید آن را بردارد. او متوجه چسبندگی کاغذ خیس می شود ولی نمی تواند آنرا برای شما بیان کند.

p3

کاغذ مرطوبی را از آب بیرون آورده ، مچاله کنید و کنار بگذارید .کودک کار شما را تقلید می کند؟  از او بخواهید بعد از ساعتی دوباره همان کاغذ را لمس کند. فرزند شما متوجه تغییر کاغذ می شود؟

می توانید به او یک انبر آشپزخانه دهید تا کاغذهای مرطوب را با کمک آن آنها را بیرون آورد و یا حرکت دهد. کودک شما توانست با انبر کاغذی را بیرون آورد؟

p4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *