بازی های سکه ای

شما در یک دقیقه چند سکه می توانید روی هم بگذارید؟ این  بازی می تواند برای شما و کودکتان جذاب باشد. به فراخور سن کودک بازی های متنوعی می توان با سکه انجام داد (البته برای  کودکانی که بیشتر از سه سال دارند و مطمئن هستید که سکه را به دهان نمی برند) . امروز چند مورد از این نوع بازی را معرفی می کنیم . شما هم ایده هایتان را برای سکه بازی با ما درمیان بگذارید.

آنچه نیاز دارید:

سکه هایی که قبلا آنها را شسته و خشک کرده اید.

یک ظرف بزرگ

قلک(اختیاری)

شروع کنید:

سکه ها را در ظرفی بریزید تا کودک آنطور که می خواهد با آنها بازی کند و دستهایش را زیر سکه ها پنهان کند. صدای به هم خوردن سکه ها او را تشویق می کند تا آنها را محکمتر هم بزند. اگر قلک برایش تهیه کنید انداختن سکه ها به داخل آن و بیرون آوردنشان می تواند کودک سه ساله را به خوبی سرگرم کند.

۱

سکه ها را کف دستتان بگذارید و به آهستگی به بالا بیندازید و دست را پشت کنید تا سکه ها بر روی آن بریزند. کودک کار شما را تقلید می کند؟

۲

شمردن سکه ها ، بازی مورد علاقه کودکانی است که به تازگی شمارش را آموخته اند.  مرتب کردن سکه ها بر حسب اندازه شان بازی دیگری است که کودکان علاقه مند را سرگرم می کند.

۳

روی میز یا زمین پارچه ای پهن کنید و شروع کنید به چیدن سکه ها کنار هم. هر چقدر تعداد سکه ها بیشتر باشد کودک را بیشتر به ادامه کار مشتاق می کند. او با خلاقیت خود سکه ها را کنار هم می گذارد.

۴

چیدن سکه ها بر روی هم کار دشواری است. نیاز به تمرکز و مهارت انگشتان دارد کودک را تشویق کنید سکه ها را به آهستگی روی هم بگذارد . برای کودکان بالای چهار سال می توانید مسابقه بگذارید. به نوبت کار را شروع کنند و هر وقت  سکه ها پایین ریخت نوبت به دیگری می رسد.

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *