گلدان های فلزی

قوطی های فلزی کنسرو مانند قوطی رُب از دور انداختنی هایی هستند که با آنها می توان کاردستی های زیادی درست کرد. گلدان یکی از ساده ترین آنهاست. کافیست فرزندتان با مقداری رنگ آن را با ایده خودش زیباتر کند. فرصت مناسبی است تا کودکان حدودا سه ساله را تشویق کنید تا چند دانه  حبوبات بکارند این دانه ها به زودی رشد می کنند و کودک مراحل کاشت، آبیاری و مراقبت، رشد گیاه را مشاهده و درک می کند.

آنچه نیاز دارید:

قوطی فلزی کنسرو

رنگ

شروع کنید:

ابتدا قوطی ها را خوب وارسی کنید چون موقع باز کردن قوطی ها اگر از درباز کن مناسب استفاده نشود لبه های تیزی به جای می گذارد واصلا مناسب کار کودک نیست.

اگر رنگ و قلمو دارید آن را در اختیار کودک بگذارید و اگر فرزندتان از رنگ انگشتی استفاده می کند دیگر نیازی به قلمو نیست. از کودک بپرسید چطور می توان گلدانها را زیباتر کرد؟ او چه نقشی را برای گدانها در نظر دارد؟

۱

در تصویر کودکان ابتدا تمام قوطی ها را با رنگ ساده ای پوشانده اند و سپس بر روی آن رنگهای دیگری زده اند. اجازه دهید کودک خودش رنگها و نقشها را انتخاب کند.

۲

 

قوطی ها به دلیل استوانه ای بودن رنگ آمیزی دشوارتری دارند نسبت به سطح صاف، پس اگر این اولین تجربه رنگ آمیزی بر روی استوانه است احتمالا فرزندتان زودتر خسته شود.

وقتی کار تمام شد اجازه دهید تا رنگها کاملا خشک شوند آنگاه با کمک چکش و میخ کف قوطی را مانند تصویر سوراخ کنید.انجام این مرحله در نزدیکی کودک دشوار است مراقب باشید.

۳

اگر می خواهید گلدانها را آویزان کنید لبه قوطی ها نیز باید سوراخ شود.

۴

گلدان کامل است، نوبت به خاک و گل می رسد. فرزند شما تاکنون گیاهی کاشته است؟

۵

در تصویر کودکان بوته فرنگی را در خاک گلدان گذاشته و آن را به کمک والدین خود آویزان می کنند. فرزند شما با گلدانش چه می کند؟

۶

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *