جاده لوبیا

ممکن است برخی از کودکان چندان اشتیاقی به انجام فعالیت های حسی نداشته باشند. برای تشویق آنها به این کار باید از علاقه مندی هایشان استفاده کنیم. این فعالیت حسی برای کودکانی طراحی شده که علاقه زیادی به ماشین و بازی کردن با وسایل نقلیه دارند. اگر کودک شما زیر سه سال دارد این فعالیت برای او مناسب نیست چون ممکن است  لوبیا را به بینی و یا دهانش ببرد.

آنچه نیاز دارید:

ظرف بزرگ پر از لوبیا سیاه

نی نوش زرد رنگ

رول دستمال توالت

پوم پوم های رنگی ( اگر می خواهید پوم پوم ها زا خودتان در خانه تهیه کنید روش ساخت را اینجا بینید.)

ماشین های اسباب بازی

شروع کنید:

به کودکتان کمک کنید تا لوبیا ها را در ظرف بزرگ بریزد سپس آنها را با دست مرتب کنید تا کاملا مسطح شود. از کودک بخواهید نی نوشها را با قیچی به اندازه های کوچک برش بزند و آنها را برای خطوط جاده استفاده کند.

p1

پوم پوم های رنگی را بر سطح لوبیاها بچینید و از کودک بخواهید رولهای مقوایی را بر روی لوبیا ها گیر دهد تا عمود بایستند.

p2

بگذارید ماشینها را آنطور که می خواهد بر سطح جاده بچیند و یا حرکت دهد. او از اینکه بر روی جاده لوبیا سیاه اتومبیل رانی می کند چه حسی دارد؟

p3

اگر تمام چیدنی های روی جاده را بر هم زد سخت نگیرید به او بگویید می تواند دوباره جاده را سر و سامان دهد. او می تواند این کار را به تنهایی انجام دهد؟

p4

خودتان برای بازی با لوبیا با کودک همراه شوید. رول مقوایی را بر روی لوبیا ها قرار داده و با دست دیگر لوبیا در آن بریزید. کودک کار شما را تقلید می کند. او می تواند بدون برداشتن رول آن را از لوبیا پر کند؟ مهارت دستانش را در انجام پیاپی این مرحله بسنجید. تغییری می کند؟

p5

کودک شما از چه چیز لذت می برد که بتوان آنرا در فعالیتهای حسی به کار برد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *