نقاشی چنگالی

نقاشی با چنگال یک تجربه خاص است برای کودکانی که بیشتر از سه سال دارند. چنگالها با داشتن دو یا سه شاخ می توانند  نقش خاصی را روی کاغذ ایجاد کنند بنابراین کار با آن برای کودکان تازگی دارد. آنها می توانند با این وسیله نقاشی هایی متقاوت بکشند.

آنچه نیاز دارید:

چنگال

رنگ

کاغذ

شروع کنید:

اگر از چنگال یکبار مصرف استفاده کنید برای شستشوی آن به زحمت نمی افتید. مقداری رنگ روی بشقاب یکبار مصرف بریزید و با کاغذی بزرگ جلوی کودک بگذارید. بدون آنکه به او آموزشی بدهید بگذارید همانطور که می خواهد نقاشی با این وسیله را آزمایش کند. شاید او بخواهد فقط اثر رنگی چنگال را بر روی کاغذ ببیند.

 

۱

ممکن است فرزند شما فقط نوک چنگال را رنگی کند و با آن خطوط درهمی را نقاشی کند. کودکان هر کدام به روش متفاوتی با این وسیله نقاشی می کشند.

۲

وقتی کودک اولین نقاشی با چنگال را تجربه می کند تا مدتی فقط کاغذ را خط خطی می کند و رنگها را در هم مخلوط می کند، او را آزاد بگذارید.۳

اگر رنگها رقیق باشند کودک از حرکت موج دادن رنگها با چنگال لذت می برد.

۴

احتمالا اولین نقاشی کودک با چنگال ظاهر زیبایی ندارد ولی او این روش را آزادانه و با لذت تجربه کرده است و همین برایمان اهمیت دارد.

۵

روز دیگری را برای دومین نقاشی با چنگال درنظر بگیرید. از کودک بخواهید موضوعی برای نقاشی انتخاب کند. اگر نتوانست اصرار نکنید بگذارید کار را شروع کند احتمالا در حین کار موضوع به ذهنش می رسد چون وقتی دستانش مشغول شوند او با دیدن اولین نقشهای چنگال متوجه می شود که می تواند با این تکنیک نقش تازه ای رسم کند.

۶

 

به کودک بگویید می تواند موضوع خود را با ماژیک یا قلمو کامل کند.

۷

بریدن و چسباندن کاغذ نیز می تواند ترکیبی از کلاژ و نقاشی با چنگال باشد.

۸

اگر فرزندتان این روش نقاشی را دوست دارد می تواند برای درست کردن تزئینات کاردستی هایش از آن استفاده کند.

۹

در تصویر زیر کودک مقوای بریده شده به شکل ماهی را با چنگال رنگ آمیزی می کند. احتمالا خطوط چنگالی او را به یاد نقش بدن ماهی انداخته است.

۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *