بازی های بیشتر با آب

آب بازی از آن دسته فعالیتهایی است که می تواند تنوع بسیاری داشته باشد. این بار در ادامه فعالیت “آب بازی برای کودکان نوپا” انواع دیگر بازی با آب را که برای کودکان بالای سه سال نیز جذاب است معرفی می کنیم که می تواند در روزهای گرم تابستان کودک شما را سرگرم کند.

آنچه نیاز دارید:

تشت بزرگ آب

ظروف کوچک و بزرگ با اشکال مختلف هندسی

آبکش

اشیای مختلف چوبی، فلزی، پلاستیکی

یخ

اسفنج

شروع کنید:

وقتی کودک ظروف مختلف را از آب پر می کند از او بخواهید به شکل آب در ظرف دقت کند. او متوجه می شود آب به شکل ظرفی است که داخل آن است.اگر از ظرف دایره ای به ظرفی با شکل مربع ریخته شود تغییر میکند. با کمک یکدیگر یک نایلون پلاستیکی را تا نیمه آب کرده و گره بزنید. آنرا روی زمین بگذارید تا تغییر شکل آن دیده شود. اگر یک سوراخ کوچک بر روی نایلون ایجاد کنید با این روش کودک می تواند آب پاشی کند.

 

۱

آبکش را به کودک دهید تا پایین ریختن آب از سوراخهای آنرا تماشا کند. احتمالا او چندین بار با فروبردن آبکش در آب و یا ریختن آب در آن ، آبکش کردن را انجام می دهد.

۲

اشیای مختلف چوبی، فلزی، پلاستیکی را بیاورید تا کودک آنها را در آب بیندازد. از کودک بپرسید کدامیک از اشیا در آب پایین رفتند و کدامیک روی آب شناور ماندند؟

۳

از کودک بپرسید با کدام شی می توان قایق ساخت؟ سپس با کمک هم قایق ساده ای بسازید. قایق شما از چه جنسی ساخته شده است؟

۴

اگر کودک شما شناور ماندن یخ بر روی آب قایق دیده باشد شاید یک ایده قایق یخی باشد.

 

۵

اسفنج کوچکی هم اندازه با دست کودک به او دهید. از او بخواهید آنرا در آب فرو برد وقتی دوباره بالا آمد با فشار دست آنرا به پایین ببرید. کودک با چند بار تکرار، از شناور ماندن اسفنج روی آب مطمئن می شود. او را تشویق کنید تا اسفنج خیس را بفشارد. فشردن اسفنج انگشتان کودک را تقویت می کند. ضمن آنکه کودک متوجه جذب آب و خالی شدن آن می شود.

۶

بازی پرتاب اسفنج خیس می تواند بازی مهیجی برای کودکان باشد.

۷

یک دیدگاه در “بازی های بیشتر با آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *