چاپ با سبزیجات

آنچه امروز پیشنهاد می دهیم یک کارهنری با ابزار طبیعی است، اثری شامل نقش تمام سبزیجاتی که در خانه مصرف می کنید. کودک شما برشی از هر کدام را رنگی کرده و بر روی کاغذ مهر می زند. نیازی نیست همه سبزیجات را یکجا خریداری کنید تا کودک یک روزه همه آنها را مهر بزند. در طی یک هفته یا یک ماه هر روزی که برای پختن غذا و یا درست کردن سالاد از هر سبزی که استفاده می کنید قطعه کوچکی از آن را به کودک دهید تا رنگی کرده و مهر کند تکمیل شدن تدریجی اثر برای کودک جذاب خواهد بود وقتی که تمام کاغذ از نقش سبزیجات رنگی شد آن را بر دیوار اتاق کودک بیاویزید.

آنچه نیاز دارید:

رنگ

کاغذ سفید

سبزیجاتی که در خانه مصرف می کنید.

شروع کنید:

در یک بازه زمانی چند روزه هر سبزی که در خانه مصرف می کنید قطعه کوچکی از آن را به فرزندتان دهید تا کار تدریجی جلو رود و تمرینی است برای صبر کردن و انجام پروژه هایی که نیاز به گذشت زمان دارند.

۱

ابزار مهر زدن می تواند شامل هر نوع سبزی باشد: خیار، گوجه،هویج، فلفل دلمه ای ، تربچه و …

۲

هر کدام از سیزیجات را اول به کودک نشان دهید و نام آن را بگویید. فرزند شما می تواند نام همه آنها را به خاطر بسپارد؟

۳

می توانید از رنگ گواش و یا رنگ انگشتی استفاده کنید مقداری از آن را بر روی سطحی مانند بشقاب یکبار مصرف قرار دهید.هر کدام از سبزیجات که برگی شکل هستند را همانطور و بقیه را با چاقو یک برش عرضی بزنید اول به کودک نشان دهید و او را تشویق کنید تا به بافت سبزی دقت کند و سپس آن را رنگی کرده و بر روی کاغذ مهر بزند.

۴

سبزی های شاخه ای را به دستش دهید و از او بپرسید با آنها چطور می تواند نقاشی کند؟ او توانست حدس بزند که می تواند از انتهای شاخه سبزی  به عنوان قلمو استفاده کند؟

۵

برای انتخاب رنگ کودک را آزاد بگذارید ولی اگر از شما کمک خواست او را تشویق کنید تا از تمام رنگهایش به شکل متنوعی استفاده کند . یک ایده آن است که برای هر کدام، از رنگ همان سبزی استفاده کنید.

۶

فرزند شما به کامل کردن تابلو خود علاقه مند است؟ او از کدام سبزیجات برای مهر زدن استفاده می کند؟

۷

 

تابلو فرزندتان بعد از چند روز کامل شد؟ او می تواند از روی اثر رنگی هر سبزی روی تابلو نام آن را حدس بزند؟

 

۸

حاصل کار را در آشپزخانه نصب کنید ، می تواند تابلویی زیبایی باشد.

۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *