اسپری رنگ ها

اسپری کردن رنگها برای همه کودکان در هر رده سنی جذاب و هیجان انگیز است. وقتی مایع شیشه پاک کن و دیگر شوینده ها تمام می شود بطری اسپری آنها را دور نیندازید. با داشتن یک عدد از آنها نیز می توان این فعالیت هنری مفید و لذتبخش را انجام داد ولی اگر سه عدد داشته باشید( به تعداد رنگهای اصلی: زرد قرمز آبی)  کودک همچنان که ترکیب رنگها را می آموزد بازی مهیج تری نیز خواهد داشت.

کافیست مقداری رنگ پلاستیک یا گواش را با کمی آب درون بطری اسپری دار بریزید کاغذ بزرگی در اختیار کودک بگذارید تا لذت وصف نشدنی را تجربه کند. حاصل کار دیدنی خواهد بود امتحان کنید.

آنچه نیاز دارید:

اسپری( مانند اسپری شیشه پاک کن خالی)

رنگ (مانند گواش یا رنگ پلاستیک)

کاغذ یا مقوای بزرگ

شروع کنید:

در بطری خالی اسپری مقداری رنگ روغن و کمی آب بریزید. هرچقدر آب بیشتری اضافه کنید محلول رقیقتر و کم رنگ تر می شود پس نسبت آب و رنگ را رعایت کنید. اگر سه عدد اسپری دارید از سه رنگ اصلی(زرد، قرمز و آبی ) استفاده کنید.

۱

 

 

کاغذ بزرگی پهن کنید و اسپری های رنگ را در اختیار کودک بگذارید. اگر در فضای بیرون از اتاق باشید نگران رنگی شدن محیط نخواهید بود در غیر این صورت زیرانداز بزرگی پهن کنید. کودک را آگاه کنید تا فقط رنگ را بر روی کاغذ بپاشد جهت اسپری را به او نشان دهید و مراقب باشید رنگ را به چشم یا صورت خود نپاشد. اگر بازی به شکل گروهی انجام می شود تذکرات لازم درباره پاشیده شدن رنگ به روی دیگران و مشکلات آنرا توضیح دهید.

 

۲

 

در تصویر زیر مادر برای آنکه محیط اتاق رنگی نشود کاغذ ها را درون چنین ظرفی پهن کرده است.

۳

 

در تصویر زیر برای کودک یک پارچه را با طناب آویزان کرده اند تا رنگ را اینطور ایستاده بر روی آن بپاشد.

۴

 

توجه کودک را به رنگهایی که از ترکیب رنگهای اصلی حاصل شده اند جلب کنید. او از اینکه اسپری رنگ نارنجی نداشته و اکنون با ترکیب رنگ زرد و قرمز ، رنگ نارنجی را ساخته است متعجب می شود.

۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *