چاپ با اسفنج و نخ

استفاده از مُهر در تکنیک چاپ یکی دیگر از روشهای نقاشی خلاق است.  مُهری که امروز درست می کنیم ساده و کاربردی است. چاپ با این مُهر کودک را ترغیب به دقت روی برجستگی ها می کند او مشاهده می کند همان چیزی که روی اسفنج خشک قرار می گیرد بر روی کاغذ مُهر می شود. او تشویق می شود تا خودش مُهر بسازد. شاید کودک شما با وسایل دیگری مُهر بسازد. ما را از ایده های خلاقش با خبر کنید.

آنچه نیاز دارید:

اسفنج خشک ) یا هر مکعب مستطیل دیگر)

نخ کاموا یا کش نازک

رنگ

کاغذ سفید

شروع کنید:

برای درست کردن این مُهر، اسفنج خشک بسیار مناسب است ولی می توانید از مکعبهای دیگر نیز برای این کار استفاده کنید مثل جعبه مقوایی کوچک. نخ کاموا را مانند تصویر به دور اسفنج محکم کنید. از نخهای با ضخامتها مختلف اسفاده کنید. کش نازک هم برای این کار مناسب است.

۱

در ساخت مُهر با کودک همکاری کنید. سپس با مقداری رنگ و کاغذ سفید در اختیار کودک قرار دهید. او متوجه چه چیزی می شود؟ برای باز کردن نخها تلاش می کند یا رنگی کردن مُهر؟

۲

او مهر زدن را با رنگ دلخواهش آغاز می کند و احتمالا تا زمانی که این نحوه چاپ را کاوش نکرده رنگ دیگری به کار نمی گیرد.

۳

کودک بعد از اینکه مُهر زدن با این ابزار جدید را تجربه کرد. شاید تصمیم بگیرد با آن چیزی رسم کند مثلا برج ، درخت یا هر آنچه مورد علاقه اش باشد. فرزند شما با مُهر جدیدش چه چیزی رسم می کند؟ از او بپرسید چگونه می توان مُهر دیگری ساخت؟

۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *