چوب بستنی ها

چوب بستنی در کارگاههای خلاقیت بسیار پرکاربرد است. اگر در فصل تابستان که بستنی مصرف بیشتری دارد چوب بستنی ها را جمع آوری کنید تعداد قابل توجهی چوب بستنی خواهید داشت ( یا می توانید یک بسته آبستلانگ تهیه کنید) که اگر آنها را در اختیار کودک بگذارید خواهید دید تا چه اندازه از خلاقیت خود بهره می گیرد. این فعالیت برای کودکان نوپا نیز مناسب است.

آنچه نیاز دارید:

چوب بستنی (آبستلانگ)

چسب

رنگ و قلمو(اختیاری)

شروع کنید:

اگر می خواهید کودک چوبها را رنگ آمیزی کند همین رنگ آمیزی یک فعالیت جداگانه محسوب شود و ممکن است در پایان کار کودک خسته شود در این صورت ادامه کار را به فردا موکول کنید.

۱

چوب بستنی ها را مقابل کودک بگذارید، با توجه به سنی که دارد کارهای متفاوتی ممکن است انجام دهد. شاید او بدون آنکه به چسباندن آنها فکر کند و به چسب نیاز داشته باشد چوبها را کنار هم و یا روی هم بچیند. کودکان نوپا برای چسباندن نیاز به کمک شما دارند ولی اگر بدون استفاده از چسب به ساختن مشغول است برای استفاده از چسب اصرار نکنید شاید فرآیند چسباندن برای این کودکان خسته کننده و دشوار باشد و همین مانع از خلق کردن شود.

۲

برای آنکه چسباندن چوبها میز ویا زیرانداز را به چسب آلوده نکند روزنامه پهن کنید. چسب را در اختیارش بگذارید تا کار چسباندن را آغاز کند. او را تشویق به انتخاب یک ایده برای ساخت کنید ولی اگر ایده ای نداشت مانع شروع کار نشوید شاید هنگامی که چند چوب را به یکدیگر چسباند ایده ای به ذهنش برسد ولی شما دخالتی نکنید.

۳

هنگامی که کار تمام شد او را تحسین کنید حتی اگر به نظرتان نتیجه کار قابل قبول نیست ایراد نگیرید و او را وادار به تصحیح کارش نکنید همانطور که قبلا گفتیم محصول نهایی مهم نیست اهمیت در فرایند ساختن است که کودکتان به آن مشغول شد.

۴

کار را در جایی بگذارید تا کاملا خشک شود و به کودک بگویید فردا می تواند آنرا روی دیوار اتاق آویزان کند.

۶

در تصویر زیر کودک، یک قاب عکس ساخته و آنرا تزئین کرده است.

۷

فرزند شما با چوب بستنی ها چه چیزی می سازد؟

kidsactivitiesblog_leafrakecraft (2)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *