نقاشی های پنبه ای

کودکان هنگام نقاشی و رنگ آمیزی با مواد مختلف آنها را کشف می کنند. کار با ابزار گوناگون موجب می شود هنر رنگ و نقاشی برایشان، مفهوم گسترده تری بیاید. هر چقدر از تکنیک های بیشتر و وسایل متنوع تری استفاده کنند خلاقیت آنها شکوفاتر می شود. اگر فرزندتان تجربه کار با پنبه و رنگ را نداشته( حتی اگر نوپاست) امروز ساعتی را با او سپری کنید تا با انجامش، این ماده نرم و لطیف را کشف کند.

آنچه نیاز دارید:

پنبه

رنگ

کاغذ سفید

شروع کنید:

مقداری رنگ و پنبه آماده کنید و با یک کاغذ سفید مقابل کودک بگذارید.

۱

اگر کودک نوپاست شاید ابتدا نخواهد با پنبه کار کند و به جای پنبه از انگشتانش استفاده کند، مانعش نشوید. خودتان پنبه را رنگی کرده و بر روی کاغذ بکشید. او احتمالا از شما تقلید می کند.

۲

کودک نرمی پنبه را هنگام کشیدن آن بر روی کاغذ درک می کند و متوجه تفاوت آن با قلمو و دیگر ابزار می شود. احتمالا حین کار انگشتانش رنگی خواهد شد. او متوجه می شود ولی نمی تواند بیان کند که پنبه رنگ بیشتری جذب می کند و اثر کمتری بر روی کاغذ می گذارد.

۳

شاید فرزندتان فقط با پنبه و رنگ کار کند و سوژه خاصی برای نقاشی نداشته باشد او را آزاد بگذارید. می توانید مقوا را با طرحی خاص برش بزنید تا آنرا با پنبه رنگ آمیزی کند و در پایان آنرا به دیوار نصب کنید.

۴

در تصویر زیر یک تور پلاستیکی به دور پنبه بسته شده است که می تواند تکنیکی دیگری از  نقاشی با پنبه باشد.

۵

کودک را تشویق کنید اینبار با استفاده از گیره لباس پنبه را بگیرد و با آن نقاشی کند. با این روش دستانش کمتر رنگی می شوند. فرزندتان کدام روش را ترجیح می دهد؟

۶

در تصویر زیر کودک با یک انبر پلاستیکی ، پنبه را گرفته و با آن نقاشی می کند. این روش از گیره لباس دشوارتر است و البته برای مهارت انگشتان بسیار مفید.

۷

چیدن پنبه های رنگی در کنار هم می تواند یک اثر جالب خلق کند.

۸

در تصویر زیر کودک پنبه های آغشته به رنگ را با چکش ضربه می زند. اگر کودک شما نیز چکش اسباب بازی دارد زیر پنبه های رنگی کاغذی پهن کنید و اجازه دهید فرزندتان از این بازی لذت ببرد.

۹ا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *