ماشین بازی روی رنگها

گرچه ماشین بازی میان پسربچه ها متداول است ولی همین بازی روی رنگها برای دخترها نیز مهیج خواهد بود. کودکانی که بیشتر از یکسال دارند می توانند این بازی را انجام دهند و اثر لاستیک ماشین و قطار را روی کاغذ مشاهده کنند . این نوع رنگ بازی چون با اسباب بازی انجام می شود جذابیت و اثر خاصی دارد، امتحان کنید .

آنچه نیاز دارید:

کاغذ سفید بزرگ

رنگ مانند گواش یا رنگ انگشتی ( برای کودکان کوچکتر می توانید رنگ انگشتی خانگی تهیه کنید.)

وسایل نقلیه اسباب بازی های کودک

شروع کنید:

اگر کاغذ یا مقوا بزرگ باشد قلمرو اتومبیل رانی کودک وسیعتر می شود و بازی مهیج تر. برای آنکه اثر لاستیک ها به خوبی چاپ شود کاغذ را بر روی سطح سفتی مثل میز چوبی بگذارید. چند رنگ متفاوت مثل زرد، قرمز و آبی را بر روی کاغذ بگذارید.

۱

بازی را از روی رنگها آغاز کنید کودکتان مشاهده می کند که هر چقدر ماشین را با فشار بیشتری بر روی زمین براند اثر پُر رنگتری به جا میگذارد. و هر چقدر از جاییکه لاستیکهای ماشین رنگی شده دورتر می شود اثر لاستیکها کمرنگتر می شود.

۲

کودکان نوپا تمام دستها و بدنه ماشین را رنگی می کنند و چون ممکن است دستهای رنگی را به دهان ببرند بهتر است برایشان رنگ خانگی که قبلا آموزش دادیم تهیه کنید.

۳

فرزندتان از این بازی لذت می برد؟ از همه ماشینها و همه رنگها استفاده می کند؟

۴

کودکانی که بیشتر از سه سال دارند، بعد از تمام شدن بازی متوجه رنگهای جدیدی می شوند که از ترکیب رنگهای اولیه حاصل شده است. کودک شما می تواند تشخیص دهد که هر کدام از خطوط متعلق به لاستیک کدام ماشین است؟

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *