بازی با یخ

فعالیت حسی امروز کاملا مناسب است برای روزهای گرم تابستان. پس چند قالب یخ را آماده کنید که می خواهیم حواس بینایی ، چشایی و لامسه کودکتان را به کار گیریم. او از این بازی خنک در هوای گرم لذت می برد .

آنچه نیاز دارید:

یخ

ظرف

آب

رنگ خوراکی مجاز (اختیاری)

شروع کنید:

اگر در خانه رنگ خوراکی دارید می توانید مقداری از آن را هنگام ریختن آب در قالبهای یخ اضافه کنید تا یخهای رنگی داشته باشید.

۱

در ظرف بزرگی چند تکه یخ بریزید بگذارید کودک با آنها بازی کند. یخ را به کودکتان دهید تا در دستانش بگیرد. او سرما را کاملا درک می کند.

۲

بگذارید یخ را به دهان ببرد و با زبان آنرا مزه کند.(برای کودکان کمتر از سه سال مراقب باشید یخ به اندازه ای نباشد که آنرا ببلعد.)

از او بخواهید یخ را با دستانش فشار دهد و بشکند. او متوجه می شود که یخ سفت و سخت است.

بعد از مدتی بازی با یخ کودک حس می کند چقدر دستانش خیس می شوند. ظرف آبی را مقابلش بگذارید تا یخها را داخل آن بگذارد.

۳

فکر می کنید فرزندتان متوجه کوچک شدن یخ ها می شود؟ رنگی شدن آب را چطور؟

۴

اگر ابزاری مانند قاشق و یا انبر در اختیار کودک بگذارید با آن تلاش می کند یخها را بگیرد ، به آنها ضربه بزند و یا آنها را حرکت دهد .

۵

برای کودک بالای سه می توان فعالیتهای بیشتری را در نظر گرفت . به عنوان مثال برای آشنایی او با حیوانات قطبی و محیط سرد زندگیشان، از میان حیوانات پلاستیکی که در خانه دارید، حیوانات قطبی را جدا کنید و لا به لای یخها بگذارید.

۶

حیوانات پلاستیکی قطبی را در ظرف آب بگذارید تا یخ ببندد. انتظار کودک برای ذوب شدن یخ و تلاش او برای بیرون آوردن حیوان ، هیجان خاصی را به انجام این فعالیت حسی می دهد.

۸

یک دیدگاه در “بازی با یخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *