آویز با قوطی های فلزی

هنگامی وزیدن باد، صدای به هم خوردن قوطی های فلزی را شنیده اید؟  مطمئن باشید کودکتان حتی شده برای چند مرتبه کوتاه از شنیدن این صدا لذت می برد به شرط آنکه خودش سازنده آویز قوطی ها باشد. آنچه کودکتان می سازد یک کار آمیخته با خلاقیت ، زیبا شناسی و درک رابطه چند مورد است: وزیدن باد ، به حرکت درآمدن قوطی ها و در نهایت تولید صدا است. پس اگر کودکتان بیشتر از سه سال دارد کاردستی مفید امروز را از دست ندهید.

آنچه نیاز دارید:

قوطی خالی کنسروها

رنگ

قلمو (اگر از رنگ انگشتی استفاده می کنید به قلمو نیاز ندارید.)

نخ ضخیم برای آویز

اکلیل یا هر چیزی که درخانه دارید و می تواند قوطی های کنسرو را زیباتر کند.

شروع کنید:

دقت کنید دهانه قوطی ها لبه تیزی نداشته باشند در این صورت برای کودک قابل استفاده نیست. قوطی ها را با مقداری رنگ و قلمو در اختیارش بگذارید تا آزادنه و با انتخاب خود آنها را رنگ آمیزی کند. حتی اگر فکر می کنید کودکتان در انتخاب رنگها و مخلوط کردن آنها بی سلیقه است یا کثیف و شلخته رنگ آمیزی می کند باز هم مانعش نشوید. آزاد گذاشتن کودک در این مرحله حس اعتماد به نفس او می دهد و خلاقیتش را شکوفا می کند.

۱

قبل از اینکه رنگها خشک شوند از کودک بخواهید اکلیل را بر روی قوطی ها بریزد. از فرزندتان بپرسید چطور می توان قوطی ها را زیباتر کرد شاید او به جای اکلیل پیشنهاد بهتری داشته باشد.

۲

برای سوراخ کردن ته قوطی ها باید از وسیله مانند میخ و چکش استفاده کنید. برای امنیت بیشتر این مرحله را خودتان انجام دهید.

۳

از کودک بپرسید برای آویز کردن قوطی ها چه راه حلی به ذهنش می رسد؟ برای اتصال نخ به قوطی ها می توانید مانند تصویر از یک مهره یا واشر استفاده کنید. یک سر نخ را گره زده و سر دیگر آن را ابتدا از واشر و سپس از سوراخ داخل قوطی عبور دهید. نخ های همه قوطی ها به هم گره بزنید.

۴

آویز را در حیاط یا تراس نصب کنید. فرزندتان با شنیدن صدای قوطی ها چی حسی دارد؟

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *