آرد بازی

آنچه امروز به شما پیشنهاد می کنیم یک فعالیت حسی بسیار مفید است برای تحریک حس لامسه کودکان و درک خاصیت مواد پودری . البته این فعالیت نیز مانند بسیاری از فعالیتهای حسی دیگر ریخت و پاش زیادی دارد که باید نسیت به آن بی تفاوت باشید تا کودکتان نهایت استفاده را ببرد. اگر حیاط ندارید و نمی توانید در فضای باز این کار را انجام دهید در آشپزخانه یک زیرانداز بزرگ پهن کنید و در پایان کودک را حمام کنید.

آنچه نیاز دارید:

آرد

ظرف بزرگ مسطح مانند سینی

قاشق

ظروف کوچک و بزرگ

شروع کنید:

زیرانداز را پهن کنید و بر روی یک سینی بزرگ مقداری آرد بپاشید کودک را آزاد بگذارید تا هر طور که می خواهد آرد بازی کند. آرد را با دستهایش لمس کند و یا به آن ضربه بزند . مقداری آرد به او بدهید و به او نشان دهید چطور آرد پاشیده می شود.

۱

او بعد از مدتی بازی با آرد ، حس لامسه اش به خوبی تحریک شده و چون آرد را در میان دستانش فشار می دهد به خوبی متوجه خاصیت پودری آرد می شود.

۲

با انگشت بر سطح آرد نقاشی کنید. کودک کار شما را تقلید می کند؟

۳

 

شاید با انگشتانش اشکال هندسی را رسم کند . اگر کودک دبستانی است میتواند حروف الفبا را نیز بنویسد.

۴

می توانید ادامه فعالیت را به روز دیگری موکول کنید ولی اگر کودک هنوز از انجام کار خسته نشده است ، یک قاشق به او دهید تا ببینید او با ساده ترین ابزار چگونه کار می کند.

۵

به او اجازه دهید اسباب بازیهایش مانند ماشین یا لودر را وارد سینی آردها کند تا با شخم زدن یا برف روبی لذت بازی اش کامل شود.

۶

زمانی که احساس کردید کاملا از بازی با آرد ارضا شده آنگاه جارو برقی را بیاورید و از فرزندتان بخواهید در تمیز کردن آشپزخانه به شما کمک کند او از مکش آردها به داخل جارو برقی تعجب نمی کند؟

۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *