ریسه پاستا

ریسه کردن پاستا کار ساده ای است که کودکان دو یا سه ساله نیز می توانند انجام دهند. عبور دادن نخ از پاستا مهارت انگشتان کودک را تقویت کرده و هماهنگی چشم و دست را افزایش می دهد. ساده ترین شکل ریسه، درست کردن یک گردنبند یا دستبند است.  پایان کار حس خوبی برای کودک شما دارد چون او گردنبندی به گردن دارد که خودش آنرا درست کرده است.

آنچه نیاز دارید:

پاستا حفره دار به شکلی که بتوان آن را ریسه کرد

نخ ضخیم و محکم

رنگ(اختیاری)

شروع کنید:

اگر رنگ را اختیاری عنوان کردیم برای مادرانی است که نمی خواهند فرآیند رنگ آمیزی را طی کنند بنابراین پاستا را همانطور به کودک دهید.اگر نمی خواهید کودک پاستا را خودش با قلمو رنگ آمیزی کند می توانید این مرحله را خودتان انجام دهید، مقداری رنگ غذا را در آب حل کنید و پاستا را به داخل آن بریزید. بعد از آنکه پاستا رنگ گرفت آنها را از ظرف بیرون آورده و بگذارید خشک شوند.

سر یک نخ ضخیم را با نوار چسب بپوشانید تا مانند بند کفش سفت و نازک شود.پاستا را داخل ظرفی ریخته نخ را در دست بگیرید و از اولین پاستا عبور دهید.

 

۱

 

فرزندتان بعد از چند بار تمرین موفق می شود این کار را انجام دهد. او را تشویق کنید. اگر پاستا رنگی باشد او برای ادامه کار مشتاقتر می شود و شاید گردنبندی بسیار بزرگتر از آنچه مناسب گردنش است درست کند.

۲

دو سر نخ را گره زده و به گردن کودک بیاویزید. فرزندتان خوشحال است که هنر دست خود را به دور گردنش می بیند؟

۳

 

اگر تعداد پاستایی که کودک ریسه کرده کافی نیست و تمایلی به ادامه کار ندارد، اصرار نکنید با همین چند دانه پاستا هم می توان یک دستبند درست کرد.

۴

فرزند شما چه چیزی درست می کند؟

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *