دندان شاد، دندان غمگین

از حدود دو سالگی می توان مراقبت از دندانها را به کودکان آموخت. کلاژی که امروز پیشنهاد می شود برای این مراقبت بسیار مناسب است. انجام این کار موجب تشویق فرزندتان برای مراقبت بیشتراز دندانهایش می شود. او می آموزد چه چیزهای برای دندان مفید است و چه چیزهایی به دندان آسیب می رساند. لطفا نتیجه کار را بر روی یخچال یا جایی در آشپزخانه بچسبانید تا تاثیر آنرا مشاهد کنید.

آنچه نیاز دارید:

کاغذ یا مقوا سفید

ماژیک

چسب

روزنامه و مجله

شروع کنید:

  • بر روی کاغذ یا مقوا سفید شکل یک دندان را رسم کرده و برش بزنید. اگر کودک در سنی است که می تواند با ماژیک یک چهره شاد رسم کند اینکار را به او واگذار کنید و گرنه خودتان آنرا رسم کنید. بر روی کاغذ سفید دیگری شکل دندان را بریده و چهره غمگین بر روی آن بکشید.۱

کودک شما می داند چه چیزهایی برای دندانها مضر و چه چیزهایی مفید است؟ اگر نمی داند برایش توضیح دهید و از او بخواهید تصاویرهمه آن موارد مفید و مضر در میان صفحات روزنامه و مجله جستجو کند. کودکان سه ساله و بزرگتر می توانند قیچی کردن تصاویر را انجام دهند گرچه کارشان مرتب و بی نقص نیست ولی تشویقشان کنید تا کار پیش ببرند.

استفاده از مسواک، خمیردندان و دهانشویه بهداشت دندانها را تامین می کند و خوردن شیر، میوه و ویتامینها برای دندان مفید است(دندان شاد). خوردن شیرینی،شکلات، شکر و نوشابه به دندانها آسیب می رساند(دندان غمگین). کودک شما توانست از این موارد، تصویری پیدا کند؟

۲

همه تصاویر جمع آوری شده را مقابل کودک بگذارید تا آنها را بر روی دندانها بچسباند. او می تواند هر کدام را به درستی بچسباند؟۳

یک دیدگاه در “دندان شاد، دندان غمگین

  • 15 مارس 2018 در11:35 ق.ظ
    پیوند یکتا

    عالی من فردا زایمان میکنم و بعد اینکه دوساله شد دخترم بهش یا میدم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *