سینی پاستا

ماکارونی و پاستا از موادی هستند که می توانند برای حس لامسه ، بینایی و شنوایی یک فعالیت خوب حسی را فراهم کنند. کودک از اینکه آنچه تا به حال به عنوان وعده غذایی می خورده این طور سفت و خشک است و برای بازی در دستانش گرفته تعجب می کند.

آنچه نیاز دارید:

ماکارونی و پاستا  در اشکال مختلف

ظرف بزرگ و کوچک

بطری در دار

فنجان پیمانه

قاشق

شروع کنید:

یک زیرانداز در آشپزخانه پهن کنید و ظرف حاوی پاستا را بگذارید تا کودکتان با آنها بازی کند. اشکال مختلف آن را لمس کند و آنها را با دست یا قاشق در ظروف دیگر بپاشد.

p1

معمولا بچه ها از پر کردن ظرف هایی که شفاف هستند و محتوایشان دیده می شود بیشتر لذت می برند. بگذارید با پیمانه کوچکی ظرفهای بزرگ را پرکند.

p2

برای پر کردن بطری ها می توانید از یک قیف استفاده کنید یا خودتان با کاغذ یک قیف درست کنید کودکتان متوجه می شود کاغذ به جز نوشتن کاربردهای دیگری هم می تواند داشته باشد.

p3

وقتی بطری تا نیمه پر شد در آنرا ببندید و از او بخواهید آنرا تکان دهد. از او بخواهید در یک بطری دیگر مقدار کمتری پاستا بریزد در آنرا ببندید و سپس آنرا تکان دهد این صدا شبیه صدای تکان بطری قبل بود؟ کدام یک صدای بلندتری دارند؟

p5

کودک درمی یابد غیر از مقدار پاستا داخل بطری نحوه تکان دادن و شدت آن نیز در تولید صدای بیشتر یا کمتر اثر دارد. این طور نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *