محلول صابونی برای کودکان نوپا

فعالیت حسی امروز آماده کردن محلول صابونی برای بازی حسی مناسب کودکان ۹ ماهه و بزرگتر است. کودکان بزرگتر می توانند در فرایند درست کردن محلول به شما کمک کنند  برای آنها نوعی آزمایش علمی نیز محسوب می شود. این بازی کودکان را با خاصیت مواد آشنا می کند. آنها بدون هیچ توضیح و فقط از طریق بازی، این خواص را در می یابند.

آنچه نیاز دارید:

بطری پلاستیک شفاف

صابون مایع

رنگ غذا

اکلیل (اختیاری)

شروع کنید:

اگر بطری پلاستیکی داشته باشید خطر شکستن هم وجود ندارد پس یک بطری پلاستیک شفاف را تا نیمه آب بریزید. مقداری صابون مایع اضافه کنید. در بطری را کاملا ببندید  و آنرا به دست کودکتان دهید تا هرچه می خواهد آنرا تکان دهد. چه اتفاقی می افتد؟ کودکتان متوجه تغییر شد؟

۱

در بطری را باز کنید مقداری رنگ غذا به آن اضافه کرده و دوباره آنرا به دست کودکتان دهید تا آنرا چرخانده و یا تکان دهد. حالا چطور او متوجه تغییر شد؟

۲

اگر اکلیل در خانه دارید آنرا هم اضافه کنید. اکلیلها با تکان شدید بطری در محلول معلق می مانند و آنرا زیباتر می کنند. اگر درب بطری را با کمی چسب ببندید از باز شدن و اتفاقات دیگری پیشگیری می کنید و می توانید اجازه دهید کودکتان هر طور که می خواهد با این بطری بازی کند وقتی بدون راهنمایی شما به این بازی حسی مشغول می شود چنین کشف آزادانه ای برایش لذت بخش است.

۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *