چاپ با پاک کن

پاک کن انتهای مدادها می تواند یک وسیله خوب برای چاپ باشد. با این نوع چاپ کارهای زیادی می توان انجام داد که بستگی به ابتکار شما و کودکتان دارد. این تکنیک برای کودکان حدود چهار ساله و بزرگتر مناسب است.

آنچه نیاز دارید:

مداد پاک کن دار

رنگ

مقوا

پارچه برای درست کردن کیسه(اختیاری)

شروع کنید:

ابتدا باید طرح خاصی را انتخاب کنید که بتوانید آن را بر روی مقوا رسم و برش بزنید. این طرح می تواند گل،میوه، حیوان،درخت و… باشد. با فرزندتان درباره انتخاب طرح صحبت کنید. اگر می خواهید یک کیسه درست کنید باید از پارچه ساده با رنگی روشن استفاده کنید به آسانی می توانید آن را خودتان بدوزید. این که فرزندتان در فرآیند دوخت یک وسیله کاربردی شرکت می کند لطف خاصی دارد. در غیر این صورت این چاپ را بر روی کاغذ یا مقوا انجام دهید. پس طرحی که برش زده اید را بر روی آن قرار دهید می توانید با چسبی که به راحتی باز شود(مثل چسب کاغذی) آن را بچسبانید یا با سوزن ته گرد آن را متصل کنید تا تکان نخورد.

۱

 

مداد پاک کنی که هنوز سر آن تراشیده نشده و نوک ندارد کاملا بی خطر است. آن را با رنگ در اختیار کودک قرار دهید تا اطراف طرح را با آن مهر بزند.

۲

اگر طرح بزرگی را برش زده اید ممکن است او خیلی زود خسته شود چون مهری که برای چاپ در دست دارد بسیار کوچک است. شما می توانید او را به ادامه کار تشویق کنید. بعد از پایان کار طرح را بردارید. فرزندتان از این که نتیجه کارش را مشاهده می کند خوشحال است؟

۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *