خمیر بازی و ساخت و ساز

خمیر بازی یک فعالیت ارزشمند و سازنده  در رشد ذهنی و مهارت دست و انگشتان  محسوب می شود. فعالیت حسی که پیشنهاد می کنیم راه اندازی یک کارگاه ساختمانی با خمیر و اسباب بازی های کودکان است. برای کودکان کمتر از سه سال که ممکن است خمیر را به دهان ببرند بهتر است خمیر خانگی تهیه کنید.

آنچه نیاز دارید:

خمیر

اسباب بازی هایی مانند تراکتور ، لودر و…

اسباب بازی هایی که بتوان با آنها بر روی خمیر قالب زد.

شروع کنید:

اگر کودک برای اولین بار خمیر بازی می کند. بگذارید آن را لمس کرده و خوب فشار دهد این کار برای مهارت انگشتانش لازم است. اگر دوست دارد تا انچه در مهد کودک با خمیر می سازد را درست کند مانعش نشوید بگذارید اول همان کار را انجام دهد سپس با شما همراه می شود. مقدار زیادی خمیر بر روی میز قرار دهید و تراکتور یا لودر را با فشار از آن عبور دهید. او متوجه اثر چرخها بر روی خمیر می شود؟ اگر نه به او نشان دهید. او درک می کند چطور اجسام سخت در ماده نرم فرو می رود. بگذارید خودش این عمل را با ماشینهای مختلف تکرار کند.

p1

کودک تکه های از خمیر را جدا کرده و با همان وسایل نقلیه که دارد در گوشه دیگر آنها را گذاشته و هر سازه ای که می خواهد میسازد.

p2

با هر وسیله که در اسباب بازی هایش یافتید بر روی خمیر قالب بزنید. فرورفتگی و برجستگی های روی سطوح مختلف مانند سبد آشپزخانه می تواند اثرش را روی خمیر به جا بگذارد. فرزندتان کار شما را تقلید می کند. او متوجه تفاوت اثر قالب های مختلف بر روی خمیر می شود؟

p3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *