تابلویی با رنگهای انگشتی

کار با رنگ انگشتی برای کودکان نوپا مناسب است. اگر رنگ انگشتی که برای فرزندتان تهیه می کنید فقط ۳ رنگ اصلی را داشته باشد او با ترکیب آنها رنگهای دیگر را می سازد و از این کار لذت می برد. او بعد از مدتی بازی با رنگ ، ترکیب آنها را می آ موزد. امروز مشاهده می کنید که چطور میتوانید با نقاشی های کودکانه فرزندتان یک تابلو برای تزئین اتاقش بسازید.

آنچه نیاز دارید:

مقوا سفید ساده

مقوا روغنی یا کاغذ مومی(اختیاری)

رنگ انگشتی

شروع کنید:

رنگ انگشتی را در اختیار کودک بگذارید تا با آن نقاشی کند. از مقوا ساده هم می توان استفاده کرد ولی مقوا روغنی و کاغذ مومی سطح لغزنده ای دارند و کشیدن انگشت بر روی آنها آسانتر است. بگذارید هر طور که دوست دارد کار کند نگران مخلوط شدن رنگها نباشید و برای تمیزی کار چیزی نگویید. فرزندتان به تنهایی خالق این نقاشی است. در زمانی که کودکتان مشغول است شما با قیچی و مقوا اشکالی مانند دایره های کوچک و بزرگ برش بزنید.

۱

قبل از اینکه رنگها خشک شوند از کودک بخواهید دایره ها را بر روی سطح رنگی بگذارد، وقتی کاغذ به رنگ آغشته شد آنها را یکی یکی بردارید.

۲

فرزند شما متوجه رنگی شدن دایره ها می شود؟ از او بخواهید تا آنها را کنار هم بچیند تا خشک شوند.

۳

به فرزندتان کمک کنید تا با چسب دایره های رنگی را که کاملا خشک شده اند بر روی صفحه کاغذ یا مقوا ساده ای بچسباند. می توانید حاصل کار را یک با قاب ساده روی دیوار نصب کنید. کودک با مشاهده کارش روی دیوار ، اعتماد به نفسش در انجام کارهای هنری بالا می رود.

۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *