کلاژ و کیک تولد

درست کردن کیک برای بچه ها همیشه لذت بخش است امروز با هنر کلاژ فرزندتان می تواند کیکی از جنس کاغذ درست کند. اگر ابزار و شرایط را برایش فراهم کنید او قادر است با قوه ابتکار خود کیک رویایی اش را با طرح و رنگ مطابق طبعش بسازد کیکی که شاید هیچ وقت نتوان با مواد خوراکی نمونه واقعی اش را ساخت. پس با او همراه شوید.

آنچه نیاز دارید:

مقوا

کاغذ رنگی

رنگ

ماژیک

چسب

اکلیل، دکمه یا هر توسیله تزئینی که در خانه دارید

آنچه نیاز دارید:

در مورد کیکی که فرزندتان می خواهد بسازد صحبت کنید او چه شکلی برای آن در نظر دارد؟ از او بخواهید آن شکل را بر روی مقوا رسم کند و به او کمک کنید تا به شکل بی خطری آنرا با قیچی برش بزند. در مورد رنگها و نوع تزئین کیک نیز تصمیم گیری را به فرزندتان واگذاری کنید.

۱

در تصویر، کودک قسمت پایین کیک را با کاغذ طرحدار و بالای آن را با اکلیل و سنگهای زینتی می پوشاند. فرزند شما چطور کیک خود را تزئین می کند؟

۲

برای درست کردن شمع، از ابزارهای مختلفی می توان استفاده کرد . اگر فرزندتان چوب بستنی داشته باشد احتمالا به عنوان شمع آنرا روی کیک می گذارد و گرنه کاغذ یا مقوا را به شکل بلندی برش می زند. شاید این کیک برایتان زیبا نباشد ولی به یاد داشته باشید نباید کار کودک را تصحیح کنید زیرا مانع شکوفایی خلاقیت ذاتی او خواهید شد.

۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *