ساخت و ساز کارتنی

ساخت سازه از رایجترین کارهایی است که کودکان با اسباب بازی هایی نظیر لگو انجام می دهند ولی امروز پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از لگو، جعبه های مقوایی مواد مختلفی چون دستمال کاغذی، خمیر دندان،ظروف آشپزخانه و … را دورنیندازید زیرا می توانند تامین کننده تجربه ای خاص و خلاقانه برای فرزندتان باشند. هرچقدر تعداد این جعبه ها بیشتر و ابعاد آنها بزرگتر باشد ساخت و ساز برای کودک هیجان انگیزتر می شود. البته کودکان همه شبیه هم نیستند و ممکن است دختر سه ساله بخواهد به جای درست کردن ساختمان، با جعبه های مقوایی یک اجاق گاز آشپزخانه یا یک تخت خواب رویایی برای عروسک خود بسازد مانع نشوید اجازه دهید کودکتان آزادانه ایده پردازی کند و سوژه به ظاهر دشوار خود را ساده تر از شکل واقعی آن خلق کند.

آنچه نیاز دارید:

جعبه های مقوایی

رولهای مقوایی

چسب

رنگ(اختیاری)

شروع کنید :

تمام جعبه هایی که دارید به همراه چسب و رنگ مقابل کودک بگذارید او با دیدن جعبه هایی با اندازه و رنگهای مختلف که زمانی همراه با وسیله ای نو خریداری شده است متعجب می شود. به او بگویید هر چه می خواهد می تواند با آنها بسازد. اگر چیدن جعبه ها روی هم موجب پایین افتادنشان می شود چسب مناسبی که بتواند جعبه ها را به هم متصل کند به او بدهید.

۱

در تصویر زیر کودک با داشتن تنها یک جعبه خانه خود را می سازد او با مداد رنگی هایش دیگر قسمتهای ساختمان را بر روی آن نقاشی می کند.

۲

شاید کودک رنگهای تیره جعبه ها را دوست نداشته باشد و اگر رنگ و قلمو در اختیارش بگذارید بتواند سازه خود را مطابق سلیقه اش رنگ آمیزی کند در این صورت ساخت و ساز نیز برایش جذابتر خواهد شد.

۳

درست کردن ماشین و یا پارکینگی برای آنها، ایده احتمالی پسر بچه هاست. آنها از چیدن ماشین های اسباب بازی در پارکینگی  که خودشان می سازند لذت می برند.

۴

حدس می زنید فرزندتان چه ایده ای برای ساخت با جعبه های مقوایی داشته باشد؟

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *