مزرعه ای در جعبه

درست کردن یک مزرعه کوچک با آنچه در خانه دارید می تواند یک فعالیت جذاب باشد برای قوه خلاقیت کودک در ساختن محیط ها مختلف. کودک از ساختن لذت می برد و زمانی که بخواهد از مواد و وسایل موجود در خانه استفاده کند لذت بیشتری خواهد برد نسبت به زمانی که بخواهد از پکیج های آماده ی ساخت و ساز که برای هدفی خاص تعیین شده اند کمک بگیرد. اگر کودکتان از انجام این فعالیت لذت می برد می توانید محیط های دیگری نیز به همین روش مدلسازی کنید.

آنچه نیاز دارید:

یک جعبه با سطحی بزرگ

نخود سبز یا هر دانه ای که بتوانید سطح زمین مزرعه را با آن بپوشانید

ظروف کوچک

حیوانات پلاستیکی که در اسباب بازی های کودکتان وجود دارد

نرده های پلاستیکی یا قطعاتی که بتوان به عنوان جدا کننده مزرعه استفاده کرد.

شروع کنید:

اگر کودک شما کمتر از سه سال دارد نمی توانید از حبوبات برای پوشاندن زمین مزرعه استفاده کنید چون ممکن است حبوبات را به دهان ببرد. پس چیز دیگری مانند لگوهای سبز رنگ یا حتی پارچه که کاملا کف ظرف را بپوشاند استفاده کنید. با قطعاتی که دارید مزرعه را به چند قسمت تقسیم کند با فرزندتان یک قصه بسازید و توضیح دهید که زمین مزرعه به چند قسمت برای کشاورزی ، نگه داشتن حیوانات و … تقسیم می شود.

p1

از کودک بخواهید حیوانات اهلی را در میان اسباب بازی هایش بیابد. اگر نمی تواند تشخیص دهد او را یاری کنید فرصت خوبی است تا کودک نام حیوانات و صدایشان و حتی خوراک آنها را بیاموزد. سپس از کودک بخواهید درون ظرف ها برای حیوانات غذایشان را بریزد.

a

کنید به او بگویید چطور با تراکتور زمین را شخم بزند و یا محصول را جمع آوری کند.قصه مزرعه چطور بود؟ فرزندتان با شما همراه شد؟

p2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *