نقاشی نخی

شاید عجیبترین کار با نخ، نقاشی کردن با آن باشد. نخ نرم و نازک است و هیچ شبیه قلمو نیست ظاهرا نمی توان آن را به آسانی  در دست گرفت پس حالا تصمیم بگیرید فرزندتان آن را تجربه کند. یک حس هنری خاص برایش لذت بخش خواهد بود.  در این فعالیت علاوه بر آنکه کودک تجربه جدیدی را کسب خواهد کرد، شما نیز متوجه نکات جالبی درباره روحیات و مهارت فرزندتان خواهید شد.

آنچه نیاز دارید:

نخ

رنگ

کاغذ سفید

شروع کنید:

نخ هایی که در خانه دارید را جمع کنید. نخ کاموا مناسب است اگر نخها در طول و ضخامت متفاوت باشند بهتر است چون کودک همه آنها را تجربه خواهد کرد. حداقل دو رنگ در اختیارش بگذارید.

۱

نخها و رنگها را با یک کاغذ سفید مقابلش بگذارید برایش توضیح دهید که نخ می تواند مانند قلمو، اسفنج و تمام اشیای دیگر یک ابزار رنگ آمیزی باشد ولی نگویید چطور نخ را رنگی کند او خود به روشی که ذاتی آنرا می داند این کار انجام خواهد داد.

۲

چطور نخ رنگی را بر روی کاغذ می کشد؟ آنرا دورانی می کشد یا رفت و برگشتی؟ نحوه چرخاندن نخ بر روی کاغذ موجب خطوط متفاوتی می شود بنابراین خطوط یا به شکل دایره ای از مرکز به خارج هستند و یا افقی عمودی. فرزند شما چه خطوطی را با نخ رسم می کند؟

۳

اگر دو کودک را همزمان هنگام کار مشاهده کنید می بیند روش کارشان چه در رنگی کردن نخ و چه در رسم خطوط کاملا متفاوت عمل می کنند. آنها بدون هیچ آموزشی اینکار را انجام می دهند و به شکل غریزی تشخیص می دهند کدام روش بهتر است.

۴

در تصویر زیر کودکی با مقواهای بزرگ و نخهای ضخیم و بلند مانند طناب در ابعاد بزرگتری کار می کند. اگر شما در خانه تان حیاط دارید شرایط این نوع کار را برای فرزندتان فراهم کنید مطمئن باشید لذت آن دو چندان است.

۵

این تجربه جدید به نظر شما چطور بود؟ کودک نتیجه کار را دوست دارد؟ او تمایل دارد آن را به دیوار اتاقش نصب کند؟

۶

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *