با نی نوش ها بسازید

نی نوش وسیله بسیار مناسب برای شکوفایی خلاقیت کودکان است. کودک می تواند این وسیله ساده و سبک را به آسانی برش زده و بچسباند. کودک به فراخور سن و توانایی هایش کارهای متفاوتی می تواند با نی نوش انجام دهد از دیسه کردن یه شیوهای مختلف گرفته تا اتصال آنها لا خمیر و یا چسب. پیشنهاد امروز این است که تعدادی نی نوش تهیه کنید و مشاهده کنید فرزندتان چطور با آنها مشغول می شود.

آنچه نیاز دارید:

نی نوش

چسب

کاغذ

خمیر بازی

شروع کنید:

اگر فرزندتان هنوز کار با قیچی را شروع نکرده است( معمولا کودکان حدود سه سالگی این توانایی را کسب می کنند) برای شروع کار با قیچی نی نوش  های نازک بسیار مناسب است . برای کودکان نوپا خودتان  نی نوشها را به قطعاتی کوچکی برش بزنید.

۱

نخ ضخیمی را گرفته، سر آنرا با نوار چسب بچسبانید تا راست و نازک شود مانند بند کفش. انتهای نخ را گره بزرگی بزنید تا نی نوشها از نخ خارج نشوند.

۲

کودک نوپا ریسه کردن نی نوشهای رنگی را دوست دارد. این کار برای  هماهنگی چشم و دست بسیار مناسب است.

۳

او می تواند با دستان کوچکش برای خود گردنبند یا دستبند بسازد.

SONY DSC

SONY DSC

می توانید با کمک هم ، روی تکه های مقوا شکل دلخوهی را برش بزنید و با پانچ سوراخ کنید تا آنها نیز بین نی نوش ها ریسه شوند. حاصل کار می تواند گردنبند یا آویزی برای تزئین اتاق باشد.

۵

اگر چسب و کاغذ در اختیارش بگذارید با چسباندن نی نوشها بر روی کاغذ مشغول می شود. فرزند شما چه چیزی بر روی کاغذ درست می کند؟

۶

اگر کودک بخواهد بدون چسباندن نی نوشها بر روی کاغذ چیزی بسازد سعی کنید نی نوش ضخیم تری در اختیارش بگذارید تا بتواند با چسباندن آنها به یکدیگر سازه ای درست کند که بر روی زمین بایستد.

۷

استفاده از خمیر بازی برای اتصال نی نوش ها بسیار آسانتر از چسباندن آنها با چسب مایع است. اگر امتحان کنید خواهید دید کودک از تمام نی نوش ها برای اینکار استفاده می کند.

۸

 

در تصویر زیر کودک با چسباندن ردیفی از نی نوشها با اندازه های مختلف برای خود ساز دهنی می سازد. فرزند شما با نی نوش چه چیزهایی می سازد؟

۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *