چاپ با شانه تخم مرغ

یکی از ساده ترین و متداولترین تکنیکهای نقاشی چاپ با ابزار مختلف است.ببینید امروز فرزندتان با استفاده از شانه تخم مرغ چگونه نقاشی می کند. اگر کودک نوپاست او هم می تواند از انجام آن لذت ببرد. هنگام کار متوجه خواهید شد چقدر از رنگی کردن و چاپ کردن بر روی کاغذ لذت می برد. شما چه دورانداختنی دیگری برای  چاپ معرفی می کنید؟

آنچه نیاز دارید:

شانه تخم مرغ

رنگ

کاغذ سفید

شروع کنید:

شانه تخم مرغ را خودتان طوری تکه تکه کنید که هر جای تخم مرغ درست و کامل از دیگری جدا شود. آنرا با مقداری رنگ و یک کاغذ سفید به کودک دهید اولین کار او چیست؟

۱

اقتضای سن کودک را در نظر بگیرید  او می خواهد همه رنگها را امتحان کند شاید رنگها را بر روی هم بزند و هنگام کار دستها و لباسش را رنگی کند او را آزاد بگذارید هدف او خلق یک اثر هنری نیست تنها با این نوع بازی کردن می خواهد ابزار جدیدش و نحوه کار با آن را شناسایی کند.

۲

کودکان ۴ یا ۵ ساله بعد از زمان کوتاهی می خواهند شکل خاصی رسم کنند. در تصویر کودک می خواهد یک گوسفند را با این شیوه رنگ آمیزی کند او بر روی کاغذ رنگی پشم گوسفند را سفید رنگ می کند.

۳

از کودک بپرسید آنچه رسم کرده چه چیزی می تواند باشد؟ شاید او با اضافه کردن جزئیات تصویری که در ذهن دارد را بر روی کاغذ پیاده کند و شاید بی هدف به کار ادامه دهد.

۴

در تصویر زیر کودک تنه درختی روی کاغذ کشیده است و با شانه تخم مرغ میوه های آن را چاپ می کند. فرزند شما با این تکنیک چه کاری انجام می دهد؟

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *