درختان هر فصل

کلاژی که امروز درست می کنیم برای کودکان نوپا نیز ساده و مناسب است. چون با دستمال کاغذی یا کاغذ رنگی انجام می شود نیازی به برش زدن با قیچی نیست. با این کلاژ کودک با تغییر درختان در طی سال آشنا می شود، او نام فصلها و تغییر رنگها را می آموزد.

آنچه نیاز دارید:

دستمال کاغذی یا کاغذ رنگی

کاغذ سفید و قهوه ای

چسب

شروع کنید:

اگر کودک سن کمی دارد و نمی تواند تنه و شاخه درخت را بر روی کاغذ قهوه ای رسم کرده و برش بزند شما این کار را انجام دهید.

 

 

۱

 

در تصویر زیر کودک از دستش برای رسم تنه درخت استفاده می کند. شما نیز می توانید از کودک خود بخواهید دستش را روی کاغذ بگذارد و دور آن را مداد رسم کند.

۲

تنه درخت را بر روی کاغذ سفید بچسبانید و از کودک بخواهید دستمالها را مچاله و یا تکه کرده و آنها را بر روی شاخه های درخت بچسباند. اگر کودک نام فصلها و رنگ برگ درختان را در طی سال نمی داند فرصت مناسبی است که برایش توضیح دهید.

۲

چسباندن دستمالها برای کودکان نوپا کار ساده ای نیست ولی بعد از چند بار انجام آن، بهتر از قبل کار می کنند. به جای دستمال کاغذی رنگی می توانید از کاغذهای رنگی نیز استفاده کنید. فرزند شما رنگها را می شناسد؟ او می تواند رنگهایی برای فصل بهار انتخاب کند؟

۴

اگر کودک خواست از وسایلی دیگری برای کامل کردن درختان استفاده کند مانع نشوید شاید او بخواهد برای درختان تابستانی میوه بچسباند و این میوه ها از هر چیزی می توانند باشند.

۴

در تصویر زیر، کودک به جای استفاده از کاغذ رنگی، دستمال کاغذی سفید را رنگ آمیزی می کند و به جای کاغذ قهوه ای برای تنه درخت از رسم با ماژیک استفاد کرده است.

۵

فرزند شما درخت کدام فصلها را درست کرد؟ او چه چیزهایی دیگری به درختان اضافه می کند؟

۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *