کیسه حسی

اگر فرزند شما زیر یک سال باشد احتمالا بسیاری از فعالیتهای حسی که شامل بازی با دانه ها و دیگر اشیای کوچک است را نمی توانید برایش فراهم کنید. امروز نحوه درست کردن یک کیسه حسی را برای این رده سنی آموزش می دهیم. کیسه باید شفاف باشد پس یک نایلون ضخیم و زیپدار برای این کار مناسب است ولی باید مراقب باشید فرزندتان را تنها نگذارید چون ممکن است کیسه را با دندان پاره کند.

آنچه نیاز دارید:

کیسه زیپ دار

اسباب بازی های پلاستیکی و اشیای کوچک

ژل مو یا رنگ غذا

شروع کنید:

برای تامین مایع داخل کیسه می توانید از ژل مو رنگی استفاده کنید. اگر می خواهید از مایع بی خطری استفاده کنید مقداری آب و رنگ غذا را ترکیب کنید به اندازه ای که داخل کیسه را کمتر از نیمه آن پر کند بریزید.

p1

تعدادی از اسباب بازی های کوچک مانند ماهی ، قورباغه و مهره های رنگی داخل کیسه بریزید. کیسه را ببندید و با یک نوار چسب ضخیم حاشیه آن را بچسبانید تا از پاره شدن احتمالی جلوگیری کرده باشید.

p2

کیسه را به کودکتان دهید. او در ابتدا فقط به آن نگاه می کند و بعد به آن ضربه می زند.

p3

کودک شما می تواند اشیای داخل کیسه را جا به جا کند؟ آیا او برای جدا کردن شی خاصی تلاش می کند؟

p4

کیسه را بالای سر کودک نگه دارید برای نگاه کردن به آن تلاش می کند. از این زاویه مایع داخل کیسه در خشنده و روشنتر به نظر می رسد به همین خاطر او لبخند می زند. اگر کیسه را ضخیمتر و بزرگتر انتخاب کنید بلند کردن آن برایش دشوار است و احتمالا مانند تشک از آن استفاده خواهد کرد یعنی با شکم بر روی آن می رود و کاوش می کند.

p5

به مرور زمان و با شناختی که از علایق کودک بدست می آورید می توانید کیسه دیگری با اشیای دیگر درست کنید ولی آنرا در جایی قرار ندهید که بدون حضور شما با آن بازی کند. کودکان قدرت باور نکردنی برای پاره کردن کیسه های ضخیم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *