شیشه های خالی

شیشه های خالی مربا همراه با ذوق هنری کودکتان می تواند گلدان ساده ای برای تزئین اتاق باشد. او می تواند از خلاقیت خود برای زیبا کردن این شیشه ها استفاده کند. پس اگر کودکتان بیشتر از سه سال دارد به او اعتماد کنید و شیشه خالی مربا را با تذکرات لازم در اختیارش بگذارید.

آنچه نیاز دارید:

شیشه خالی مربا یا ترشی

مقداری رنگ گواش و قلمو یا رنگ انگشتی

کاغذ یا دستمال کاغذی های رنگی

چسب

گلهای مصنوعی یا هر وسیله تزئینی دیگر

شروع کنید:

اولین کاری که می توان با این شیشه ها کرد رنگ آمیزی آنهاست وانتخاب بین رنگ انگشتی و رنگ گواش به عهده شماست. اگر فرزندتان تا به حال فقط از رنگ انگشتی استفاده کرده است گواش را انتخاب نکنید چون برای تجربه اول روی شیشه مناسب نیست. همان رنگ انگشتی را در اختیارش بگذارید.

۱

به او نگویید که چگونه رنگ بزند بگذارید با سلیقه خود آنطور که فکر می کند زیباتر است رنگها را انتخاب کند.

۲

کودکان بزرگتر احتمالا نقاشی هایشان را روی این شیشه ها می کشند.

۳

بعد از آنکه کودک رنگ آمیزی را تمام کرد بگویید منتظر بماند تا شیشه کاملا خشک شود، آنگاه می تواند با رنگی دیگر بر روی شیشه طرح دلخواهش را بکشد یا از اثر دستش استفاده کند.

۴

در تصویر زیر روی شیشه های رنگ آمیزی شده ، با ماژیک سیاه چهره هایی با حالتهای مختلف نقاشی شده است تا از آنها به عنوان چراغ خواب استفاده شود.

۵

اگر کودک می خواهد به جای ماژیک یا رنگ ،از چسباندن کاغذ برای طرح دلخواهش استفاده کند یک قیچی به او دهید تا اشکال دلخواهش را برش بزند. گرچه حاصل کار شاید زیبایی مورد انتظار شما را نداشته باشد ولی اهمیت کار به تلاش کودک شماست نه نتیجه آن . پس کودک را تحسین کنید.

۶

اگر رنگ در اختیار نداشتید و یا خواستید بدون رنگ آمیزی، کودک شیشه ها را تزئین کند ، تزئیناتی مانند گلها و با گلبرگهای مصنوعی را در اختیارش بگذارید.

۷

اگر کودک شما ایده خاصی برای تزئین شیشه ندارد و می خواهد تکه های کاغذی که خودش به آسانی بریده بچسباند او را در انجام کارش تشویق کنید.

۸

در تصویر زیر کودک از نوار چسبهای رنگی برای تزئین شیشه استفاده می کند.

۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *