پاستل سفید و آبرنگ

اگر پاستل سفید رنگ کودکتان کمتر از بقیه پاستلها برایش کاربرد دارد پیشنهاد امروز آنرا به یک رنگ کاربردی تبدیل می کند. هنگام انجام این کار کودک به تاثیر رنگ سفید در کنار دیگر رنگها پی می برد و دیگر سفید برایش یک رنگ خنثی و کم اهمیت نیست. این تکنیکنقاشی او را شگفت زده می کند و هیجان آن لذت بخش است. اگر کودکتان علاقه ای به آبرنگ ندارد امروز به آبرنگ نیز علاقه مند خواهد شد چون تکنیک کار با پاستل را آموخته است.

آنچه نیاز دارید:

پاستل سفید

آبرنگ و قلمو

کاغذ سفید

شروع کنید:

از کودک بخواهید تا با پاستل سفید روی کاغذ نقاشی کند. شاید این کار برایش جذابیتی نداشته باشد و با کشیدن خطوط کمی از ادامه کار دست بکشد و شاید بخواهد تمام صفحه را از خطوط دلخواهش پر کند او را آزاد بگذارید.

۱

از او بخواهید با قلمو و آبرنگ روی نقاشی سفید رنگ خود را رنگ آمیزی کند. چه اتفاقی می افتد؟ او از دیدن این صحنه متعجب نمی شود؟

۲

اشکالی که با پاستل سفید رسم کرده بود برجسته هستند. فرزندتان متوجه خطوط سفید در میان انبوه رنگها می شود؟

۳

حال از او بخواهید رنگهای دیگر پاستل را امتحان کند. البته برای اینکه نتیجه واضحتری بگیرد باید رنگ پاستل و آبرنگ را نزدیک به هم انتخاب نکند. در تصویر زیر، کودکان با پاستل زرد و آبرنگ سیاه، از این تکنیک برای آسمان شب استفاده می کنند.

۳

با استفاده از این تکنیک، کارهای خلاقانه زیادی می توان انجام داد اگر فرزندتان خواندن و نوشتن می داند می توانید یادداشت های زیبا و ساده ای را با پاستل سفید برایش بنویسید تا با رنگ آمیزی بتواند آنها را بخواند . قطعا برایش لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود. درست کردن کارت پستالهایی برای تبریک یا تشکر نیز می تواند ایده جالبی باشد. شما چه ایده ای پیشنهاد می دهید؟

۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *