کلاژ حبوبات

در فعالیت حسی “جاده لوبیا” کودک شما با لوبیا بازی کرده است . امروز می خواهیم با لوبیا یا حبوبات دیگر کلاژ بسازد. چسباندن دانه های نخود، لوبیا ،عدس و … روی مقوا برایش جالب خواهد بود . اگر تکه های کاغذ ،پارچه و یا اشیای دیگر در اختیار فرزندتان بگذارید در کارش تنوع بیشتری می دهد. امتحان کنید.

آنچه نیاز دارید:

حبوبات

چسب

مقوا

شروع کنید:

(قبل از هر چیز یادآوری می شود این کلاژ برای کودکان کمتر از سه سال که ممکن است حبوبات را به دهان یا بینی ببرند مناسب نیست). از هر حبوباتی که دارید مقداری در کاسه کوچک بریزید و آنها را مقابل کودک بگذارید. فرزندتان نام آنها را می داند؟ می تواند به یاد بیاورد که در کدام غذا انها را دیده است؟

۱

از کودک بپرسید با چسباندن حبوبات چه چیزی می خواهد درست کند. او را در انتخاب موضوع کمک کنید ولی بگذارید خودش انتخاب کند. شاید بعد از آنکه چند دانه را چسباند تصمیم بگیرد چه چیزی بسازد. در تصویر زیر مشخص نیست کودک چه سوژه ای انتحاب کرده است. ولی در نظر خودش، آنچه ساخته همانیست که می خواسته.

۲

نحوه چسباندن دانه ها برای هر کودک متفاوت است. بعضی ابتدا دانه را چسب می زنند و سپس روی مقوا می گذارند و بعضی دیگر ابتدا با چسب روی مقوا طرح دلخواه را می کشند و روی آن دانه ها را می چسبانند.

۳

یک روش دیگر می تواند کشیدن طرح با مداد روی مقوا باشد و سپس چسباندن حبوبات. در تصویر زیر کودک ابتدا با مداد و با کمک برگهای طبیعی طرح را می کشد و سپس دانه ها را می چسباند.

۴

در تصویر زیر کودکان کلاژهای کاغذی را با حبوبات پوشانده اند.

۵

از حبوبات می توان برای تزئین کاردستی ها نیز استفاده کرد. فرزند شما با حبوبات چه کلاژی می سازد؟

۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *