فوت کردن با نی نوش

دمیدن یا همان فوت کردن از تمرینات تنفسی بازدم است که می تواند یک بازی ساده را برای کودکان فراهم کند.این بازی برای هر سنی به شیوه مناسب همان رده سنی می تواند جذاب باشد. اهمیت در این است که شما به عنوان پدر یا مادر کودک این بازی را طوری طراحی کنید تا برای فرزندتان جذاب باشد. چند روش پیشنهادی ما را بخوانید و امتحان کنید اگر از روش دیگری استفاده کردید و برای فرزندتان جالب بود خوشحال می شویم ما را از ایده خلاقانه تان مطلع کنید.

انچه نیاز دارید:

توپ کوچک و سبک(مانند توپ پینگ پونگ یا پوم پوم)

نی نوش

رول دستمال کاغذی

نوار چسب

لگو

شروع کنید:

با همراهی کودکتان دو دیوار کوتاه با لگوها درست کنید و در یک نوش فوت کنید تا توپ بین دیوار لگوها حر کت کند. فرزند شما این کار را تقلید می کند. اگر کمتر از دوسال دارد شاید فوت کردن را بلد نباشد می توانید با روشن کردن یک شمع و تشویق او برای خاموش کردن آن به او بیاموزید چطور فوت کند.

۰

در تصویر زیر می بینید کودک به جای درست کردن دیوارهای لگویی، چیزی شبیه دروازه درست کرده است و تلاش می کند توپ را با فوت کردن در نی نوش از دروازه کوچک خود عبور دهد.

۲

رول دستمال کاغذی در سایزهای کوچک و بزرگ ابزار مناسبی برای این بازی است. البته اگر رول بزرگ باشد عبور دادن توپ از طول آن کار دشواری باشد که پشتکار زیاد کودک را می طلبد.

۳

برای کودکان بزرگتر می توانید بر روی زمین با نوارچسب رنگی جاده مسیری درست کنید تا کودک با فوت کردن در نی توپ را به جلو براند. کار سختی است که کودک بتواند توپ را درمسیر حفظ کند. قوانین این بازی را خودتان تعیین کنید مثلا هر بار خارج شدن توپ از مسیر امتیاز منفی دارد یا زودتر به پایان رساندن مسیر امتیازی مثبت داشته باشد.

۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *