همه چیز با رولهای مقوایی

 

رولهای دستمال کاغذی از دورانداختنی های بسیار مفید است. این رولهای ساده می توانند زمینه پرورش خلاقیت کودک شما را فراهم کنند. اگر تعدادی آنها را جمع آوری کنید و در اختیار کودک بگذارید متوجه خواهید شد کودک شما از زاویه دیگری به این رولهای مقوایی نگاه می کند و آنها در نظر او کاربردهای کاملا متفاوتی دارند. امروز تعدادی از این رولها را به همراه وسایل دیگری که در خانه دارید مانند چسب، رنگ، نخ و… مقابل کودک بگذارید تا دستان او را مشغول ساخت و ساز ببینید.

آنچه نیاز دارید:

رول دستمال کاغذی

کاغذ یا دستمال کاغذی رنگی

چسب

رنگ، پاستل و یا ماژیک

نخ، روبان و ….

شروع کنید:

ابتدا کودک می خواهد با رولها بازی کند. او متوجه می شود رولها می توانند عمودی بایستند و در حالت افقی یا خوابیده می توان آنها را غلتاند. پس با توجه آنچه کشف می کند ممکن است رولها را به هر شکلی روی هم قرار دهد .

۱

یک رول مقوایی را مثل دوربین جلوی چشم خود بگیرید کودک وسوسه می شود با این ابزار اطرافش را ببیند. او دیدن اطراف را با دو رول امتحان می کند؟

۲

اگر دوربینی که با مقداری چسب و تکه ای نخ درست کرده است خیلی ساده و بی رنگ است می توانید اجازه دهید خودش آنرا رنگ آمیزی کند و هر طور که می تواند دوربین دلخواهش را بسازد.

۳

همه کودکان رنگ آمیزی را دوست دارند. اگر کودک شما تجربه رنگ آمیزی روی سطح استوانه ای را ندارد. رول مقوایی می تواند فرصت این تجربه را برایش فراهم کند.

۴

کودکان نوپا به گذاشتن چشم و دهان علاقه نشان می دهند کودک شما چطور؟

۵

می توانید با تکه ای روبان این صورتهای رولی را از جایی آویزان کنید.

۶

کودک را تشویق کنید تا خود ایده ای برای ساخت با رولها بیابد. در تصویر زیر کودکی با رنگ آمیزی رول به رنگ سیاه و با چسباندن پارچه یا دستمال کاغذ رنگی یک چراغ راهنما می سازد.

۷

کودکانی که به حیوانات علاقه دارند احتمالا یک انتخاب قابل پیش بینی برای آنها ، درست کردن حیوان مورد علاقه شان است.

۸

در تصویر زیر، کودک با بستن یک طرف رول و سوراخ کردن طرف دیگر آن، نخهای کاموا را از رول آویزان کرده است و با رنگ آمیزی آنرا برای تزئین اتاق استفاده کرده است.

۹

از رولها می توان برای ساخت خانه نیز استفاده کرد. هر کودک به شیوه خود روش ساخت را دنبال می کند. کودکان بزرگتر روشهای مختلفی را به کار می گیرند. در تصویر زیر کودک ابتدا با کاغذ رنگی و ماژیک شکل در و پنجره یک خانه را درست کرده و بعد از چسباندن آنها بر روی کاغذ سفید رول را با آن می پوشاند.

۱۰

درست کردن خانه های رولی با سقف و درختان مخروطی شکل نمای زیبایی می سازد ولی هدف از ساخت کاردستی رسیدن به یک محصول زیبا و مرتب نیست هدف پرورش ذهن سازنده است.

۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *