اولین بازی ها با توپ

کودک از حدود شش ماهگی می تواند توپ را بگیرد و آنرا رها کند. پس می توانید توپ بازی را شروع کنید. با رشد کودک تنوع بازیهایی که می توان با توپ انجام داد بیشتر می شود. این بازی مهارت انگشتان، ردیابی بصری ، هماهنگی چشم و دست و تمرکز را تقویت می کند.

آنچه نیاز دارید:

تعدادی توپ در اندازه ای که کودک بتواند آن را در دست بگیرد.

سبد یا ظرف بزرگ

شروع کنید:

قبل از شروع بازی ، توپها را بشویید و خشک کنید چون فرزند تان توپ را در دست می گیرد و آنرا به دهان می برد او توپ را مانند هر وسیله دیگری با لمس کردن و به دهان بردن کشف می کند. پس مراقب باشید اگر بافت توپ اسفنجی است ممکن است تکه ای از آنرا با دندان جدا کند.

۱

توپ را بر روی زمین بغلتانید و آنرا به بالا و پایین بیندازید تا کودک با چشمانش توپ را تعقیب کند. البته او از حدود یکسالگی می تواند خودش توپ را روی زمین بغلتاند.

۲

زمانی که کودک می تواند توپ را بیندازد و بغلتاند توپهای نرم، سبک و کوچک تهیه کنید که برخورد آن با کودک و اشیای منزل بی خطر باشد. سبد یا ظرف بزرگی کنارش بگذارید تا توپها را به داخل آن بیندازد. فرزند شما بعد از آنکه سبد از توپها پر شد چه می کند؟

۳

بازی در استخر توپ برای کودک خوشایند است. او می تواند میان توپها بازی کند. آنها را به اطراف پرت کند و استخر را از توپ خالی کند. توپها را زیر بلوزش پنهان کنید تا با پوست بدنش تماس داشته باشد. کودک شما از داشتن یک شکم بزرگ توپی خوشحال است؟ اگر توانایی راه رفتن دارد تشویقش کنید حرکت کند، تند راه برود تا توپها از زیر لباسش پایین بریزند. او تا مدتها از انجام این بازی لذت می برد.

۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *