پاکت کاغذی

پاکتهای کاغذی که بعد از خرید به خانه می آورید تا کنون توجه کودکتان را جلب کرده است؟  شاید  دست یا پایش را داخل آن فرو برده و با آن بازی کرده باشد. امروز فرزندتان را تشویق کنید تا با پاکت کاغذی چیزی بسازد که علاوه بر پرورش خلاقیت، یک وسیله برای بازی نیز باشد. کودکان از بازی با آنچه خودشان ساخته اند لذت بیشتری می برند.

آنچه نیاز دارید:

پاکت کاغذی

کاغذ رنگی

ماژیک یا مداد شمعی و یا رنگ

شروع کنید:

پاکتهای کاغذی معمولا تصاویر تبلیغاتی بر رویشان چاپ شده است که اگر پاکت شما از این نوع باشد می توانید رنگ و قلمو را در اختیار کودکتان قرار دهید تا آنرا رنگ آمیزی کند. اگر کودک در ابتدای کار، سوژه خود را انتخاب کرده باشد با توجه با آن سطح پاکت را با رنگ می پوشاند.

۱

کودک را تشویق کنید تا برای کاردستی با پاکت یک سوژه انتخاب کند .از او بپرسید با این پاکت چه چیزی می توان درست کرد؟ در تصویر زیر کودک، یک خانه ساخته است.

۲

اگر کودک شما پاکت کاغذی را بر روی سر می کشد به او بگویید می تواند با آن یک ماسک درست کند. خودتان چند دایره برای چشمها ، دهان و بینی روی پاکت سوراخ کنید و بقیه کار را به کودک بسپارید تا هر ماسکی که می خواهد با ماژیک یا چسباندن تکه کاغذ های رنگی بسازد.

۳

با ماسکی که کودک خودش می سازد می تواند نقش دلخواهش را انتخاب کند و از بازی با آن لذت ببرد. احتیاط کنید این ماسک برای کودکان نوپا اصلا مناسب نیست و برای کودکان بزرگتر نیز هنگام بازی در کنارشان باشید .

۴

اگر هیچ سوژه ای به ذهن کودک نرسید از او بخواهید با پاکت یک عروسک خیمه شب بازی درست کند ولی نگویید چه عروسکی با چه ویژگی هایی. به او فرصت دهید فکر کند و یک عروسک خاص انتخاب کند مثلا اگر یک حیوان انتخاب کرد از او بپرسید آن حیوان چه اجزایی دارد. او می تواند با ماژیک یا پاستل صورت حیوان را رسم کند؟ در تصویر زیر دو کودک برای خود قورباغه ساده ای درست کرده اند. فرزند شما با پاکت کاغذی چه می سازد؟

۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *