راه رفتن روی خط

راه رفتن روی خط تعادل بازی ساده ای است که برای تقویت هماهنگی  بین مغز و پاها بسیار موثر است. اگر کودکتان حداقل دو سال سن دارد نوار چسب عریضی را بر روی زمین بچسبانید، کودک را تشویق کنید تا روی آن راه برود. پاها را یکی پس از دیگری بر روی خط بگذارد ، تعادل خود را حفظ کند و مسیر را تا پایان طی کند.

آنچه نیاز دارید:

نوار چسب عریض

شروع کنید:

ابتدا از یک نوار چسب استفاده کنید ، با آن خط صافی را بر روی زمین بچسبانید، سپس خطهای دیگری اضافه کنید. برای کودکانی که کمتر از سه سال دارند طی کردن خط به شکل کامل و درست کار ساده ای نیست او را تشویق کنید.

 

۱

برای کودکان بزرگتر نیز ابتدا از یک خط صاف شروع کنید و به تدریج خطوط منحنی و زیگزاگ را اضافه کنید. اگر از چند رنگ نوارچسب استفاده شود بهتر است.

۲

کودک ابتدا مسیر ساده و مستقیم را طی می کند و سپس مسیر مارپیچ و زیگزاگ. به او بگویید هنگام راه رفتن قدمهایش را طوری بردارد که فقط بر روی همان نوارچسب باشد. وقتی به پایان مسیر می رسد او را تحسین کنید.

۳

اگر می خواهید مسابقه بگذارید زمان طی کردن مسیر را برای هر کودک ثبت کنید یا هر بار خروج از مسیر را یک خطا در نظر بگیرید. در مرحله پیشرفته تر می توان در دست گرفتن جسمی مانند عروسک را به بازی اضافه کرد. کودک باید بتواند تعادلش را در طی مسیر حفظ کند.

۴

روش دیگر این بازی که برای حفظ تعادل بسیار مفید است به کودکان بالای سه سال توصیه می شود، وسیله ای شبیه میله یا چوب کم عرضی تهیه کنید که کودک بتواند بر روی آن راه برود.

۵

شما به کودکتان اجازه می دهید گاهی روی لبه های جدول راه برود؟

۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *