کلاژ همراه با نقاشی

هنر ترکیبی طرفداران زیادی دارد و ما امروز می خواهیم کودکتان ترکیب هنر نقاشی و کلاژ را تجربه کند. این پروژه زمینه خوبی را برای پرورش قوه تخیل کودکتان فراهم می کند. برای شما نیز فرصت خوبی است تا بیشتر با روحیات، علایق و تخیل فرزندتان آشنا شوید. صفحات مجلات رنگی و کاتالوگهای تبلیغاتی ابزار خوبی برای این کلاژ هستند. امروز در کنار فرزندتان بنشینید با او صحبت کنید و اجازه دهید او آزادنه برش بزند، بچسباند و نقاشی کند.

آنچه نیاز دارید:

کاغذ بزرگ سفید (از پشت کاغذ کادو نیز می توان استفاده کرد.)

مجلات رنگی و یا کاتالوگهای تبلیغاتی

چسب (چسب ماتیکی برای کلاژ مناسبتر است)

مداد رنگی یا پاستل

شروع:

هر چه کاغذ بزرگتر باشد بهتر است. هنگامی یک کاغذ در ابعاد خیلی بزرگ(مثل کاغذ های رولی) در اختیار کودک قرار می دهید متوجه می شوید او چقدر از کار بر روی کاغذ بزرگ لذت می برد. صفحات تبلیغاتی مجلات رنگی عکسهای زیادی دارند که کودک را می توان تشویق کرد تا هر کدام را که خواست برش بزند. کودکان با توجه به علایقشان عکسهای خاصی را برش می زنند. از او بخواهید آنها را بر روی کاغذ بچسباند.

۱

در مورد عکسهایی که چسبانیده با او صحبت کنید. مثلا اگر پسرتان تصویر یک ماشین را چسبانده از او بپرسید این ماشین کجا می رود؟ در جاده رانندگی می کند یا خیابان؟ در جاده یا خیابان چه چیزهای دیگری هست؟ آنها را نقاشی کند. کودکان جاده را بی انتها می دانند و می خواهند بر روی کاغذ بزرگی آنرا رسم کنند. اگر دختری وسایل خانه را چسبانده از او بپرسید خانه چه کسی است؟ چه وسایل دیگری دارند و چه کسانی در این خانه زندگی می کنند؟ اگر با حوصله و آرامش سوالها را یک به یک بپرسید او از هم صحبتی با شما که صبورانه به حرفهایش گوش می دهید لذت می برد و با علاقه دیگر اجزای قصه را نقاشی می کند.

۲

در تصویر زیر، کودک با عکسهایی از گل و میوه، نمایی از طبیعت را رسم کرده است. فکر می کنید کودکتان چه فضایی در کلاژ و نقاشی خود می سازد؟

۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *