اولین تجربه رنگ انگشتی

کودکان اولین نقاشی خود را با غذا می کشند. آنها قبل از یکسالگی هنگام غذا خوردن دستها، لباس و پیشبند خود را با غذا رنگی می کنند. اگر در یکسالگی مدادی به کودک دهید نقاشی با آنرا آغاز می کند. یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه نقاشی کودکان در این سن ، به دهان بردن مداد یا هر وسیله دیگری است. نگرانی مادران موجب می شود کودک تا نزدیک سه سالگی که این عادت را ترک کند اجازه استفاده از رنگ را نداشته باشد. واقعیت این است که سه سالگی برای کار با رنگ انگشتی خیلی دیر است. اگر نمی توانید رنگی بیابید که خوردن آن برای کودک کاملا بی ضرر باشد امروز روش تهیه رنگ انگشتی خانگی و آماده کردن شرایط برای اولین تجربه نقاشی کودکتان را می آموزید.

آنچه نیاز دارید:

۴ قاشق غذا خوری آرد

۱۰۰ سی سی آب

رنگ خوراکی مجاز(یا آب مواد غذایی رنگی مانند اسفناج، لبو، زعفران و…)

شروع کنید:

اگر نمی خواهید از رنگ خوراکی مجاز استفاده کنید می توانید از مواد غذایی رنگی مانند اسفناج، لبو، زعفران و… استفاده کنید.آرد و آب را کم کم مخلوط کرده بر روی شعله کم هم بزنید تا کمی قوام بگیرد. سپس در ظرف های کوچک بریزید .

۱

در هر کدام از ظروف مقداری رنگ خوراکی اضافه کرده و هم بزنید(اگر رنگ خوراکی پودری است آنرا در مقدار کمی آب حل کنید). منتظر بمانید تا رنگها کاملا سرد شوند.۲

یک زیرانداز بزرگ پهن کنید یا برای راحتی بیشتر می توانید کودکتان را به حیاط یا حمام خانه ببرید تا نگرانی کثیف شدن محیط را نداشته باشید. می دانید کودکان برای کشف هر چیز تازه ای آنرا به دهان گذاشته ، تکان می دهند و به اطراف پرت می کنند پس باید منتظر پاشیده شدن رنگها نیز باشید. ابتدا کودک با انگشتانش رنگ را لمس کرده و سپس به دهان می برد . او اینطور رنگ را کشف می کند. کاغذ یا سینی بزرگی مقابلش بگذارید تا بتواند روی آن نقاشی کند.

۳

وقتی نقاشی با انگشت را تمام کرد اگر مایل بودید می توانید یک قلمو در اختیارش بگذارید. او کار با قلمو را نمی داند و خود به تنهایی می خواهد آنرا کشف کند.کودک شما رنگها را مخلوط می کند؟

۴

مخلوط رنگها موجب می شود رنگهای جدیدی درست شود که شاید فرزندتان متوجه آن نشود. او بیشتر از قلمو استفاده می کند یا انگشتانش؟

۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *