هنر کودک

توجه به کارهای هنری کودک اثر بسزایی در انگیزه و اعتماد به نفس  او دارد. ممکن است نگهداری از نقاشی، کلاژ و یا کاردستی های کودک بعد از مدتی که تعداد آنها زیاد شد سخت باشد و چون در فضای آپارتمانی جایی برای حجم انبوه آنها ندارید  به فکر دور ریختن آنها بیفتید. تا به حال عکس العمل کودکتان را هنگام دور ریختن کارهای هنری اش دیده اید؟ امروز برای نگهداری از کارهای هنری کودکان پیشنهادهای داریم که اتاق فرزندتان را زیباتر می کند. شما هم اگر ایده ای دارید با ما در میان بگذارید.

وسایل:

نخ ضخیم

گیره لباس

قاب عکس

شروع:

نگهداری از نقاشی و کلاژ کار دشواری نیست. اگر از فروشگاه لوازم طراحی و یا مهندسی یک کیف مخصوص نقشه (که در ابعاد مختلف موجود است) خریداری کنید حتی نگهداری از نقاشی ها و کلاژهایی در ابعاد بسیار بزرگ است، دشوار نخواهد بود این کیف در کمد، زیر تخت و هر جای دیگری که باشد فضای چندانی اشغال نمی کند و محتوای آنها بدون تا خوردگی سالم می ماند. اگر نخواهید برای این کیف هزینه کنید شاید با خلاقیت خودتان بتوانید مشابه آنرا با نایلون و پارچه بسازید.

۱

 

روش دیگر تزئین اتاق کودک با آثار هنری خود اوست. اگر در خانه قاب عکس هایی دارید که می توان برای قاب گرفت کلاژ و یا نقاشی از آنها استفاده کرد می توانید دیوار منزل را با آثار هنری کودکتان زیباتر کنید.

۲

در تصویر زیر نقاشی کودک با یک قاب که احتمالا خودش با کمک والدین ساخته است این طور زیباتر شده است. شما و فرزندتان می توانید برای کارهای او قابی بسازید؟

۳

یک ایده برای آنکه آثار هنری کودک به روشی ساده روی دیوار نصب کنید استفاده از نخ و گیره لباس است. ابتدا دو سر نخ ضخیمی را با میخ بر روی دیوار محکم کنید. و از کودک بخواهید گیره های لباس را هر طور که می خواهد با سلیقه خود رنگ آمیزی کند.

۴

حالا برگه های نقاشی و کلاژ را با گیره لباس روی نخ آو یزان کنید. در ۲ یا ۳ ردیف می توان این کار را انجام داد. حدس می زنید فرزندتان با مشاهده این دیوار که با نقاشی هایش پوشانده شده چه حسی خواهد داشت؟

۵

 

با شلف های دیواری علاوه برچیدن نقاشی و کلاژ می توانید برای نمایش کاردستی ها نیز استفاده کنید.

۶

شاید در مهد کودکها یا مراکز هنری دیوار های اینچنینی دیده باشید که تعدادی از کاردستی ها را نیز می توان آویزان کرد.

۷

در تصویر زیر والدین این کودک او را آزاد گذاشته اند تا هر چه می خواهد نقاشی هایش را با خیال راحت بر روی دیوار نصب کند. نظر شما چیست؟

۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *