خط خطی های جالب

کودک با خط خطی کردن بر روی کاغذی که بر روی سطحی بافت دار قرار دارد با نقشی روبه رو می شود که انتظار آن را نداشته و همین لحظه هیجان انگیزی برای اوست. اگر فرزندتان تا کنون به برجستگی سطوح مختلف مانند چوب، پلاستیک و… دقت نکرده بود از حالا به بافت مواد مختلف آشنا می شود، علاوه بر اینکه این فعالیت کودک را تشویق به خط خطی کردن(که برای تقویت انگشتان و مچ دست مفید است)می کند.

آنچه نیاز دارید:

پاستل یا مداد رنگی

کاغذ سفید

وسایل مختلف که جنس بافت آن برجسته و فرورفته باشد مانند سبدها حصیری یا پلاستیکی، سکه و…

شروع کنید:

سبدهای حصیری و پلاستیکی آشپزخانه با داشتن حفره ها و برجستگی هایشان سطح خوبی برای این فعالیت محسوب می شوند گرچه با کمی جستجو در خانه سطوح زیادی را می توان برای انجام این فعالیت پیدا کرد. از آنجاییکه خط خطی کردن این فعالیت متفاوت است به کودک بگویید چطور پیوسته خط خطی کند چون اگر بین خطوط فاصله زیادی باشد نقش سطح زیر آن بر روی کاغذ دیده نمی شود.

۱

اگر کاغذ بزرگی در اختیارش بگذارید می تواند هر گوشه کاغذ را با سطحی متفاوت خط خطی کند. به او پیشنهاد کنید از رنگهای مختلف استفاده کند تا صفحه کاغذ از رنگها و نقش های مختلف پر شود که هر کدام نشان از سطحی با بافت خاص خود دارند.

 

 

۲

در تصویر زیر کودک، تزئینات روی مبل را برای این کار انتخاب کرده است. فرزند شما می تواند خودش سطحی برای انجام این فعالیت بیابد؟

۳

در پایان، همه صفحاتی که کودک بر روی سطوح مختلف خط خطی کرده است را در یک مجموعه گرد آورید. فرزند شما چه تعدادی در این مجموعه دارد؟ او می تواند به یاد بیاورد هر کدام متعلق به کدام سطح است؟

۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *