خلاقیت با برگه روزنامه

کاردستی امروز فقط برای پرورش خلاقیت کودک شماست. این کاردستی با برگه های روزنامه و بدون هیچ راهنمایی از طرف شما صورت می گیرد. اگر حدس می زنید کار با این رولها برای کودکتان جذاب نیست از کاغذهای رنگی استفاده کنید . همچنین می توانید رویه رولهای روزنامه ای را با یک دور کاغذ رنگی بپوشانید، با این روش به تعداد کمتری کاغذ رنگی نیاز دارید.

آنچه نیاز دارید:

برگه های روزنامه ها و مجلات باطله

نوار چسب

منگنه (اختیاری)

نخ ، روبان و …

قیچی

شروع  کنید:

برگه های روزنامه را لوله کنید و به فرزندتان نیز آموزش دهید چطور این کار بکند. فرزند شما توانست یک برگه را به تنهایی لوله کند؟ بعد از هر بار لوله کردن یک یا دو تکه چسب نواری را بر روی رول بچسبانید تا باز نشود.

۱

تعداد رولهایی که باید درست کنید بستگی به کاردستی دارد که فرزندتان می سازد و چون این رولها هزینه چندانی ندارند صرفه جویی نکنید بگذارید هنگام ساخت، با رولهای زیادی که دارد کمبودی حس نکند.

۲

حال از او بخواهید آنچه دوست دارد با این رولها بسازد. اگر نمی داند با آنها چه کند او را تشویق کنید به پیدا کردن یک سوژه. هدف کودکتان می تواند هر چیزی باشد از ساختمان و ماشین گرفته تا عروسک و حیوانات مورد علاقه اش. اگر قوه تخیل قوی دارد و می خواهد یک وسیله یا موجودی که هرگز ندیده را بسازد مانعش نشوید و ذهنش را درگیر جزئیات نکنید همین اندازه که سوژه را انتخاب کرده کافیست هنگام ساخت بقیه جزئیات مشخص می شوند.

۳

قیچی کردن این رولها بسیار ساده است. شاید هنگام ساخت رولها زیادی بلند باشند و نیاز باشد که کوتاهتر شوند.

۴

متصل کردن رولها به یکدیگر بسیار ساده است با چسب نواری و یا منگنه هم می توان آنها را به هم وصل کرد. اگر متصل کردن رولها به یکدیگر برایش دشوار است او را یاری کنید. روش دیگر برای انجام کار چیدن آنها بر روی سطح زمین  است. در این صورت می توان بدون متصل کردن رولها سوژه مورد نظر را ساخت.

 

۵

می توانید از تکه ای روبان، نخ و حتی دکمه و یا هر چیز دیگری که در خانه دارید برای کامل کردن سوژه کودکتان استفاده کنید. با این روش او درمی یابد از آنچه که در اختیار دارد برای رسیدن به هدفش استفاده کند.

۶

 

در تصویر کودک کاردستی خود را برای تزئین اتاق از سقف آویز کرده است. کودک شما چه چیزی ساخت؟

۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *