پاشیدن رنگها با بطری

اجازه دهید کودکتان با بطری رنگ بپاشد، همین فعالیت ساده پیشنهاد امروز ماست. شک نکنید کودکتان از انجام آن لذت فوق العاده ای می برد. اگراین کار را گروهی انجام دهید کودک هیجان بیشتری تجربه می کند. لازم به هزینه چندانی نیست ظرف خالی سس و یا حتی بطری های کوچک آب معدنی که درب آنرا می توان با چاقو سوراخ کرد ابزار کار را فراهم کند. مقداری رنگ را با آب مخلوط کنید و بطری ها را پر کنید. هر چقدر کاغذ بزرگتر باشد پاشیدن رنگ لذت بیشتری دارد.

آنچه نیاز دارید:

بطری های کوچک آب معدنی

رنگ (مانند گواش، رنگ پلاستیک و…)

کاغذ یا مقوای بزرگ

شروع کنید:

بطری ها را از رنگ پر کنید. اگر سه بطری در اختیار دارید از سه رنگ اصلی( زرد، قرمز و آبی) استفاده کنید. در صورتیکه رنگ غلیظ باشد به راحتی ریخته نمی شود پس کمی آب با آن مخلوط کنید. درب هر بطری را قبل از بستن با نوک چاقو سوراخ کنید.

 

۱

 

کاغذ بزرگی پهن کنید و به هر کودک یک بطری دهید با رنگی متفاوت که البته خودشان انتخاب می کنند.( اگر فرزندتان تنهاست شما نقش هم بازی او را به عهده بگیرید.). از کودکان بخواهید با شمردن ۳،۲،۱ شما، همزمان همه بطری خود را بر روی کاغذ فشار دهند. تصویر زیبایی ساخته می شود که دیدنی خواهد بود. اگر کاغذ بزرگ باشد کودکان می توانند دور کاغذ بچرخند و تمام سطح آنرا رنگی کنند.

۲

وقتی کودکان دست از کار می کشند که بطری هایشان خالی شده باشد. اگر کاغذ دیگری دارید اجازه دهید یکبار دیگر این بازی با رنگ را تجربه کنند. بعد از کار، کودکان را تشویق کنید که به رنگهای روی کاغذ خوب نگاه کنند آنها متوجه ترکیب رنگها می شوند؟ اجازه دهید رنگهای روی کاغذ را لمس کنند.

 

۳

در تصویر زیر کودکان از یک کارتن برای پاشیدن رنگ استفاده کرده اند و در پایان آنرا ایستاده نگه داشته اند تا سرازیر شدن رنگها را ببیند.

 

۴

 

فکر می کنید کودکان از پاشیدن رنگ بر روی شیشه نیز به همان اندازه لذت می برند؟

۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا معادله امنیتی را وارد کنید. *